SERVEIS
Empreses 16/10/2016

Del ‘wedding planner’ al ‘divorce planner’

Un empresari català crea Celextina, el primer servei integral per gestionar tots els aspectes d’una separació. Absolutament tots.

Paula Solanas
3 min
Del ‘wedding planner’  al ‘divorce planner’

Planificar un casament pot acabar en una odissea de detalls, frustracions i discussions de parella. És per això que la figura de l’organitzador de bodes fa temps que s’ha convertit en un recurs habitual per minimitzar l’enrenou que suposa contraure matrimoni. Però, per què no s’hauria d’aplicar la mateixa lògica quan es trenca una parella? Repartició de béns, custòdies o mudances són només alguns dels maldecaps que pot comportar un divorci i als quals l’empresari Carlos Pérez s’ha proposat posar fi amb Celextina, el primer servei integral que promet gestionar per als seus clients tots els aspectes del procés de divorci.

Precisament la companyia va néixer del “tràngol” del seu propi fundador. Pérez era el director general d’una empresa del sector de la cosmètica que havia fundat amb la seva dona. Les tensions a la vida professional van desgastar el seu matrimoni i la parella va posar en marxa l’entramat legal per divorciar-se. “Els problemes relacionats amb la nostra separació, la filla que tenim en comú i la coparticipació a l’empresa era un còctel d’emocions massa fort per a mi”, lamenta. Va ser aleshores quan l’empresari va decidir vendre la seva part de la companyia a la seva exparella i arrencar un nou negoci. Els diners que va aconseguir de la venda de les accions i alguns estalvis que tenia van ser suficients per constituir Celextina. “Va ser una experiència molt negativa i en la qual vaig cometre el 80% dels errors en què pots caure quan et separes”, explica Pérez.

Assessors financers, advocats, consellers laborals, gestors immobiliaris, psicòlegs -també infantils- i, fins i tot, cangurs. La llista de professionals que requereix una separació és molt extensa, segons Pérez. L’empresa compta amb un equip de fins a quinze col·laboradors, però tot aquest procés comença amb el xerpa. Aquest és el nom que rep l’assessor que acompanya el client, que n’estudia el cas i el deriva als especialistes que necessiti. L’empresa posa un gran èmfasi en l’estat emocional del futur divorciat, i és per això que el procés arrenca amb una primera consulta gratuïta, en la qual es planteja el full de ruta de la separació a través d’un informe qualitatiu i quantitatiu.

“És un moment en què has de prendre decisions molt dures i és important que estiguis bé mentalment i no et precipitis”, raona l’empresari. Després d’aquest primer contacte, Celextina ofereix diversos plans -amb un cost d’entre 300 i 600 euros-, que inclouen més visites amb el xerpa i l’accés a una aplicació mòbil per mantenir contacte directe amb els seus assessors. No obstant, aquests plans no inclouen els serveis addicionals, com és el cas dels advocats o dels economistes que pugui requerir el divorciat, i que se sumen al pressupost.

L’única competència que té Carlos Pérez són els advocats, però ell assegura que els seus serveis no són suficients a l’hora d’afrontar les conseqüències d’un divorci. “Pots contractar el millor del món, però si tu no tens la capacitat i la força per afrontar aquesta situació no servirà de res”, explica. En aquest sentit, l’empresari critica el negoci dels divorcis exprés. Només amb una cerca ràpida a Google es poden trobar lletrats que prometen tramitar la separació per menys de 300 euros. “El nostre concepte és tot el contrari, es tracta de cuidar el divorciat i que surti del procés preparat per començar una nova etapa”, diu Pérez.

Fins ara el divorci era un dels pocs episodis vitals on el màrqueting no havia aconseguit fer-se un lloc. El potencial de mercat hi és: el 2015 es van trencar 101.357 parelles a Espanya, entre divorcis, separacions i anul·lacions de matrimoni. Segons l’Institut de Política Familiar, a l’estat espanyol es produeixen gairebé set ruptures per cada deu matrimonis, una ràtio molt superior a la mitjana europea, que no arriba a les cinc separacions. El perfil dels clients de l’empresa acostuma ser una persona al voltant dels quaranta anys, a partir de classe mitjana-alta i, en la majoria de casos, amb fills. A més, Pérez assegura que hi ha paritat entre sexes.

El negoci encara té pocs clients, però asseguren que els que l’han provat en surten molt satisfets. “És un servei que ningú està acostumat a contractar i encara costa que es capti la proposta de valor de manera efectiva”, explica Pérez. La companyia no vol fer pública la seva facturació, ja que considera que encara no és prou significativa, però confia que augmentarà la seva base de clients durant l’any que ve. “Si tingués un pla de negoci, m’estaria estirant dels cabells”, confessa l’empresari, però afirma que la seva és una idea de negoci escalable.

stats