COMERÇ
Empreses 28/06/2015

El triatló ‘online’ té un líder nascut a Manresa

La catalana Deporvillage és líder estatal en el comerç electrònic de productes per a corredors d’aquesta disciplina, amb vendes de 6,4 milions

P.s.
3 min

L’any 2010 la febre de les curses, els triatlons i l’esport amateur en general encara no havia arribat al pic de popularitat que està experimentant avui en dia. La start-up Deporvillage, una plataforma de comerç electrònic dedicada a la venda de productes vinculats al ciclisme, la natació i el running, va néixer en el moment adequat. Els manresans Xavier Pladellorens (conseller delegat) i Àngel Corcuera (director de productes) ja van veure aleshores que aquest incipient fenomen era una oportunitat de negoci que s’havia d’aprofitar. “L’èxit del projecte ens va arribar més aviat per casualitat. Simplement no volíem ser una botiga multiesport convencional, i vam decidir centrar-nos en un segment molt específic”, explica Pladellorens.

El mercat encara s’estava gestant i la companyia va començar a créixer amb una competència molt escassa. “Hem aconseguit atreure un perfil de comprador que és un esportista avançat i sap molt bé què vol”, explica Pladellorens. El seu objectiu ha sigut convertir-se en el complement ideal per a les botigues físiques, que els serveixen de suport, ja que, segons raona el seu conseller delegat, són l’espai “on el comprador de Deporvillage prova els productes i pot conèixer quina talla haurà d’adquirir a la web”. Segons admeten, aquesta dinàmica els obliga a estar al dia i a introduir noves marques constantment, ja que es tracta d’un segment molt marcat per les últimes tendències i els avenços en innovació esportiva. “El boca-orella s’ha convertit en la nostra millor eina per garantir la fidelització dels clients”, afirma.

Cinc anys després d’arrencar, la companyia catalana té bona salut i ha anat complint les fites que es proposava. El 2014 va aconseguir una facturació de 6,4 milions d’euros i preveu tancar aquest exercici arribant als 10 milions. Segons informen, l’any passat van tenir una mitjana de 300 comandes diàries i més d’un milió de visites al mes. Aquest creixement escalat els ha dut a augmentar en un 80% el seu volum de negoci respecte al 2013. La plataforma és líder a Espanya, i està consolidant-se a França i Itàlia com a mercats secundaris. A més, també s’ha obert al Regne Unit i Portugal, i dóna feina en total a una trentena de persones.

Tot i així, Pladellorens afirma que no es volen bolcar en la internacionalització, almenys a curt termini, sinó que estan treballant a fidelitzar els seus clients i afermar-se com a referent en el sector. “Volem mantenir el nostre lideratge, però òbviament també ho aprofitarem per fer-nos un forat en altres mercats a mitjà termini”, exposa el primer executiu de Deporvillage. Aquest compromís també passa per la seva aposta per garantir l’entrega de les comandes en un màxim de 24 hores. Malgrat que no preveuen canvis immediats, l’empresa tampoc descarta ampliar el seu catàleg, que actualment té més de 1.000 referències, per incorporar altres esports.

DEPORVILLAGE NO HA irromput al mercat amb una idea revolucionària, però, segons Pladellorens, la clau del seu èxit està en l’execució del pla de negoci i saber fer les coses pas a pas. “Hem anat creixent de manera sostenible i sense cremar molts diners de cop”, afirma. Ell mateix es fa formar amb el seu pas per companyies com l’agència de viatges en línia eDreams i el departament d’ e-business de Caprabo, que li van aportar les eines necessàries per decidir-se a emprendre en el sector del comerç electrònic. El seu camí va començar amb una primera ronda d’inversions de 300.000 euros el 2011. Des de llavors han anat ampliant el seu capital a través de recursos propis i finançament bancari. A més, el 2011 van ser un dels guanyadors del concurs de l’acceleradora SeedRocket, una iniciativa que tenia el suport d’alguns dels business angels més coneguts del món empresarial, amb un premi valorat en 70.000 euros. Pladellorens reconeix que aquesta experiència els va permetre aprendre de mentors com l’emprenedor en sèrie Carlos Blanco, que va acabar invertint en el seu projecte.

stats