MODA
Empreses 11/01/2015

El tèxtil d’Arenys entra a l’armari dels Windsor

El petit Jordi d’Anglaterra presumeix de mitjons Cóndor, l’ensenya centenària que enguany desembarca a l’estranger amb les seves primeres botigues

F.m.c.
3 min
El tèxtil d’Arenys entra a l’armari  dels Windsor

La corona al cap i els mitjons als peus. La firma catalana Cóndor, especialitzada en calceteria i moda infantil, ha donat la volta al món venent els seus articles en mercats tan diferents com Mèxic, Austràlia i el Japó, però també ho ha fet a través del paper cuixé gràcies a una imatge en què el príncep Jordi d’Anglaterra porta un parell de mitjons fets per la companyia a Arenys de Mar, i que han aparegut en capçaleres britàniques com Vogue i The Guardian.

Però l’aterratge a l’armari dels Windsor és només la punta de llança d’una expansió internacional iniciada ja fa temps i que ara els durà a obrir la primera botiga monomarca a l’estranger. L’establiment estarà situat a la ciutat de Lisboa i s’inaugurarà aquest any de la mà d’un soci local, tal com explica a l’ARA la directora general del grup, Roser Ramos. Fins ara els articles de Cóndor es venien a través de 2.500 clients multimarca de diversos països i en una desena d’establiments de marca repartits per l’Estat, entre franquícies i botigues pròpies.

L’empresa, que projecta l’entrada al Canadà per a aquest any, va començar a vendre els seus productes a la Xina durant el 2014 a través de grans magatzems de Pequín, Xangai i Hong Kong. L’atractiu del made in és molt gran al gegant asiàtic, on els consumidors aprecien els articles europeus d’empreses de llarga durada. “És més antiga que la Sagrada Família”, van comentar a Ramos els seus socis xinesos quan hi va desembarcar. Però, tot i vendre en mercats tan allunyats, un dels reptes que té ara la companyia és fer-se forta en països veïns com França. En d’altres, com Anglaterra i els Estats Units, la companyia hi és present amb més força. En aquest últim país Cóndor hi ven mitjons des de fa més de vint anys.

L’agonia del multimarca, amb el tancament de moltes botigues de tota la vida que distribuïen els productes de Cóndor, va dur l’empresa a convertir-se també en retailer. Actualment el grup té establiments propis en ciutats com Barcelona, Girona, València, Vigo i Huelva, a més de botigues franquiciades a Madrid, Saragossa, Alacant, Gandia i Molins de Rei. “Amb l’arribada de la crisi vam muntar aquesta estratègia amb les nostres botigues per veure si el mercat ho acceptava”, explica Ramos. El creixement ha sigut lent perquè a l’hora d’obrir nous punts de venda “és important ubicar-los en llocs que no perjudiquin els clients que ja venen el producte”, com merceries i botigues de llenceria. A l’hora d’obrir-ne un de nou, cal conèixer molt bé la ubicació: “És important saber si funciona més bé la vorera de dalt o la de baix”, explica la directiva.

Fundada el 1898, la companyia s’ha dedicat sempre a la fabricació de mitjons. El grup va diversificar la producció a partir del 2002 amb nous articles com guants, gorros i bufandes, i ara confecciona també roba infantil per a nens de fins a dotze anys. Amb tot, els mitjons segueixen sent la part més important del negoci, que copa el 80% de la producció del grup. L’empresa registra una xifra de venda de prop de 16 milions d’euros anuals.

Des de l’any 1975 Cóndor pertany al grup Industrias Valls, un hòlding on hi ha també empreses tèxtils -com Punto Blanco- i també d’arts gràfiques. La companyia compta amb una planta productiva de 10.000 metres quadrats des d’on fabrica tots els seus productes, a més d’un magatzem logístic de 4.500 metres quadrats i una estructura fixa de 250 treballadors. El grup, que opera sota el nom d’Aretex, també fabrica des de tallers externs situats al Maresme i Igualada.

stats