29/03/2015

I també diuen quina hora és

2 min

TAG Heuer, fabricant de rellotges de luxe, ha anunciat una aliança amb Intel i Google per crear el seu primer rellotge intel·ligent, que sortirà al mercat a finals d’any. Altres marques de luxe, com Breitling i Mondaine, han presentat models que mostren al canell algunes informacions del telèfon mòbil sense haver de treure’l de la butxaca. Les novetats s’han fet públiques a Baselworld, la fira més important del món en el sector de la rellotgeria, que aquest any ha tingut lloc una setmana després que es presentés l’Apple Watch. La coincidència no és casual: els rellotges són el tercer producte més exportat de Suïssa i, encara que s’hi fabriquen menys del 5% de les unitats venudes al món, el país domina el mercat mundial en termes de valor. Per això no es poden permetre que Apple els robi la cartera amb el seu model Edition, que tindrà carcassa d’or i costarà fins a 17.000 dòlars. Alguns pronòstics diuen que els suïssos ho tenen pelut perquè el rellotge de TAG Heuer farà servir el sistema Android Wear, que només es connecta amb telèfons Android, però els clients potencials de les marques de luxe, podrits de diners, són majoritàriament usuaris d’iPhone i propensos a optar pel model d’Apple.

En tot cas, està per veure quin volum tindrà el mercat dels rellotges connectats, una de les esperances de creixement dels fabricants de telèfons. La consultora Strategy Analytics creu que el 2015 se’n vendran al món 28 milions d’unitats (el 2014 van ser menys de cinc milions) i que més de la meitat seran d’Apple. Semblen molt optimistes sobre la capacitat del fabricant de l’iPhone per animar un mercat fins ara minúscul: el 2014, les marques de rellotges amb Android Wear només en van vendre 740.000 unitats. Potser el motiu del poc interès dels consumidors no té a veure amb el luxe ni amb el sistema operatiu: amb poques excepcions, l’autonomia màxima dels rellotges connectats actuals és d’una jornada. I qui vol haver de carregar cada nit un altre aparell més?

stats