El perfil: Enric Jové
CEO de McCann Worldgroup Barcelona i CIO de McCann Worldgroup Spain

Formació
1983-1987
BUP I COU A L’ESCOLA GRAVI
“Porto un empresari a dins des que era petit. A l’escola, que depenia de la Cooperativa Gracienca d’Habitatges i era un dels pocs centres catalans laics a l’època de Franco, vaig muntar una mena de loteria primitiva entre nens i vaig fer quatre calés”
1987-1992
CIÈNCIES ECONÒMIQUES A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
1992-1993
MÀSTER EN MÀRQUETING A BARCELONA ACTIVA
Experiència laboral
1988-1990
DIFERENTS CÀRRECS A LA CAIXA
“A segon de carrera vaig decidir presentar-me a les oposicions per a La Caixa i Caixa de Sabadell. Vaig entrar a la primera entitat i vaig estar-hi dos anys, però em va semblar massa gran, massa anònim”

Jové entre dos mites del món del tennis: Roger Federer i Rafa Nadal. L’esport és una de les grans passions del directiu: juga a tennis i passa un bon grapat d’hores a la setmana dalt de la seva bicicleta Brompton
1990-1993
DIFERENTS CÀRRECS A CAIXA DE SABADELL
“A Caixa de Sabadell van apostar molt per mi i vaig créixer més. Amb 22 anys ja havia arribat a una posició directiva i l’entitat tenia molt clar quin seria el meu recorregut en els anys següents. Però llavors vaig ser voluntari als Jocs Olímpics, vaig adonar-me que no podia treballar tot el dia en un banc i vaig demanar una excedència”
1993-1999
SOCI DIRECTOR D’INTER-CONGRES
“Pocs mesos després d’haver demanat l’excedència vaig unir-me a Inter-Congres, una empresa que muntava esdeveniments i que era propietat del meu oncle. Vaig decidir provar-ho i, set anys després, l’agència de publicitat McCann va comprar l’empresa”
2000-2008
DIFERENTS CÀRRECS EN DIVERSES EMPRESES DE MCCANN WORLDGROUP
“Abans les marques es construïen a partir d’un posicionament. Ara, a partir d’un rol social en la vida de la gent. O les marques adopten un rol significatiu en la vida de la gent, o no tindran rellevància”.

Jové amb la seva família. “Els meus fills cada dia m’ensenyen coses, i aquest és el millor màster. Que ens ensenyin els seus hàbits, com ells viuen la societat en la qual vivim”
2009-2012
DIRECTOR GENERAL DE MCCANN BARCELONA
“En aquesta professió, com en l’esport, a vegades guanyes i a vegades perds. Tot és cíclic. Aquesta feina es basa en les idees, i les idees no van de la dimensió d’una companyia sinó de la capacitat i el talent per resoldre un problema en un moment determinat”
2013-ARA
CEO DE MCCANN WORLDGROUP BARCELONA I CIO DE MCCANN WORLDGROUP SPAIN
“Quan vaig arribar a McCann érem unes trenta persones. Amb els anys, hem arribat a ser 250. És un canvi potent i exitós. Ens hem convertit en un ‘hub’ a Europa en produccions audiovisuals, hem impulsat noves línies de negoci i hem aconseguit que la facturació digital creixi del 5% al 60%”
BARCELONA, 1969