TALENT
AMELIA PIJUAN

El perfil: Enric Jové

CEO de McCann Worldgroup Barcelona i CIO de McCann Worldgroup Spain

Enric Jové Zoom

Formació

1983-1987

BUP I COU A L’ESCOLA GRAVI

“Porto un empresari a dins des que era petit. A l’escola, que depenia de la Cooperativa Gracienca d’Habitatges i era un dels pocs centres catalans laics a l’època de Franco, vaig muntar una mena de loteria primitiva entre nens i vaig fer quatre calés”

1987-1992

CIÈNCIES ECONÒMIQUES A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA

1992-1993

MÀSTER EN MÀRQUETING A BARCELONA ACTIVA

Experiència laboral

1988-1990

DIFERENTS CÀRRECS A LA CAIXA

“A segon de carrera vaig decidir presentar-me a les oposicions per a La Caixa i Caixa de Sabadell. Vaig entrar a la primera entitat i vaig estar-hi dos anys, però em va semblar massa gran, massa anònim”

Jové entre dos mites del món del tennis: Roger Federer i Rafa Nadal. L’esport és una de les grans passions del directiu: juga a tennis i passa un bon grapat d’hores a la setmana dalt de la seva bicicleta Brompton Zoom

Jové entre dos mites del món del tennis: Roger Federer i Rafa Nadal. L’esport és una de les grans passions del directiu: juga a tennis i passa un bon grapat d’hores a la setmana dalt de la seva bicicleta Brompton

1990-1993

DIFERENTS CÀRRECS A CAIXA DE SABADELL

“A Caixa de Sabadell van apostar molt per mi i vaig créixer més. Amb 22 anys ja havia arribat a una posició directiva i l’entitat tenia molt clar quin seria el meu recorregut en els anys següents. Però llavors vaig ser voluntari als Jocs Olímpics, vaig adonar-me que no podia treballar tot el dia en un banc i vaig demanar una excedència”

1993-1999

SOCI DIRECTOR D’INTER-CONGRES

“Pocs mesos després d’haver demanat l’excedència vaig unir-me a Inter-Congres, una empresa que muntava esdeveniments i que era propietat del meu oncle. Vaig decidir provar-ho i, set anys després, l’agència de publicitat McCann va comprar l’empresa”

2000-2008

DIFERENTS CÀRRECS EN DIVERSES EMPRESES DE MCCANN WORLDGROUP

“Abans les marques es construïen a partir d’un posicionament. Ara, a partir d’un rol social en la vida de la gent. O les marques adopten un rol significatiu en la vida de la gent, o no tindran rellevància”.

Jové amb la seva família. “Els meus fills cada dia m’ensenyen coses, i aquest és el millor màster. Que ens ensenyin els seus hàbits, com ells viuen la societat en la qual vivim” Zoom

Jové amb la seva família. “Els meus fills cada dia m’ensenyen coses, i aquest és el millor màster. Que ens ensenyin els seus hàbits, com ells viuen la societat en la qual vivim”

2009-2012

DIRECTOR GENERAL DE MCCANN BARCELONA

“En aquesta professió, com en l’esport, a vegades guanyes i a vegades perds. Tot és cíclic. Aquesta feina es basa en les idees, i les idees no van de la dimensió d’una companyia sinó de la capacitat i el talent per resoldre un problema en un moment determinat”

2013-ARA

CEO DE MCCANN WORLDGROUP BARCELONA I CIO DE MCCANN WORLDGROUP SPAIN

“Quan vaig arribar a McCann érem unes trenta persones. Amb els anys, hem arribat a ser 250. És un canvi potent i exitós. Ens hem convertit en un ‘hub’ a Europa en produccions audiovisuals, hem impulsat noves línies de negoci i hem aconseguit que la facturació digital creixi del 5% al 60%”

BARCELONA, 1969