Empreses 27/04/2014

El racó del consumidor

i
Josep Maria Galí
2 min
El racó del consumidor

Poder

Probablement durant aquesta Pasqua, com després de tot període de recés, ens hem preguntat en algun moment el perquè de tot plegat, per què el món no és un lloc una mica millor per a tots, per què l’espècie humana sembla que només aprengui a bufetades i a base de crisis i més crisis. Retornem a la vida diària després de vacances sense gaires respostes. Jo els proposo una manera fàcil de fer un món millor. Suposa una mica d’esforç, però és un esforç que es basa en un poder que tenim tots plegats i que ningú ens el pot prendre. El poder que tenim com a consumidors.

Lligam

En què consisteix el poder que tenim con a consumidors? Ben senzill. Consisteix a relacionar i lligar estretament les nostres conductes de consum amb les nostres voluntats ideològiques, les nostres preferències polítiques i la nostra visió de com volem que sigui el món. En definitiva, lligar el nostre consum als nostres valors. El consum, aquesta munió d’actes de cada dia, depèn moltíssim de factors situacionals, molts dels quals relacionats amb la comoditat, la conveniència i la facilitat d’accés; de l’opinió dels altres, del que pressentim sobre el que els altres diran del que volem consumir; també de la resposta immediata a estímuls de màrqueting de l’entorn.

Maduresa

Lligar el nostre consum als valors que defensem és un acte de maduresa personal i ciutadana. Un acte de coherència i d’integritat, de creixement personal i col·lectiu. És una manera de participar en la cosa pública a través de l’orientació de la nostra quotidianitat cap a unes finalitats desitjables. És incorporar una nova emoció personal compartida per milions d’éssers humans amb l’objectiu de fer un món millor. Suposa qüestionar-se les coses més trivials; per exemple, com s’envelleixen artificialment els texans que comprem, o si hem de donar trenta voltes a una illa de cases buscant aparcament i emetent CO.

stats