OPINIÓ
Empreses 20/05/2012

Un projecte secret (no és Eurovegas)

Nicola Padovan
1 min

Hi ha un projecte que em ve al cap sovint. És un secret. La idea parteix d'una cadena de supermercats italiana anomenada Eataly. Va començar a Torí i en pocs anys ha obert establiments en altres ciutats italianes, al Japó i a Nova York, on ha facturat més de 45 milions d'euros el primer any. És una cadena que es basa en la filosofia Slow Food: contacte directe amb els productors, extrema qualitat i preu correcte (no, no és el Dia). A més de botigues, té restaurants de tota mena on, sota la marca Made in Italy , cuinen els productes a la venda. Ara pregunto: ¿No podem fer el mateix amb l'enorme potencial de la gastronomia catalana? Sé que hi ha la Gastroteca, però aquesta és, bàsicament, una iniciativa de promoció de productors diferents. Senyors, una cosa així està a l'aire, l'està demanant el mercat! Un business que al mateix temps reforçaria la marca Catalunya i tindria efectes positius en tot el territori! Fins i tot al #GranNord. Vinga! Som-hi. Endavant! (Ufff... Que difícil...) Abans que els italians obrin un Eataly a Barcelona!

Nicola Padovan és un empresari italià

stats