ALIMENTACIÓ

La beguda catalana que redueix la fatiga amb minerals de l’Oceà Pacífic

Tres exdirectius de Danone, Schweppes i Coca-Cola són els ideòlegs d’Ocean52, una firma de refrescos sostenibles

Irene Riart
2 min
La beguda catalana que redueix la fatiga amb minerals de l’Oceà Pacífic

Fa tres anys, Santiago Mier, actual director general d’Ocean52, va deixar la seva carrera de més de 16 anys a la multinacional Danone per embarcar-se en el seu propi projecte de begudes saludables. Amb els altres dos socis fundadors, Jean Jacques Fredj -exvicepresident de Cadbury Schweppes a Europa- i José María Cobo -exresponsable de màrqueting de salut de Coca-Cola-, van decidir treure al mercat No Plastic Water, la primera aigua mineral no envasada en plàstic, sinó en alumini. El nom de l’empresa, Ocean52, també reflecteix la seva voluntat sostenible: la companyia destina el 52% dels seus beneficis a iniciatives per a la protecció dels mars i oceans.

Per desenvolupar el projecte, pioner en el sector de les begudes, Ocean52 va reunir experts del fons marí per buscar elements dels oceans que poguessin beneficiar la salut humana i ser incorporats en nous productes. “En la recerca vam reunir des de científics fins a nedadors, i ens van cridar l’atenció els minerals de l’oceà profund”, explica Mier.

Aquests minerals, extrets d’aigües de més de 600 metres de profunditat de l’oceà Pacífic, es comprimeixen fins a 60 vegades per ser transportats i afegits a l’aigua que es comercialitza a Catalunya. Segons Mier, aquests minerals, com per exemple el magnesi, tenen diverses propietats, com la reducció del cansament, i són plenament compatibles amb l’aigua de manantial.

Per minimitzar el seu impacte mediambiental, Ocean52 retorna al mar l’aigua de la qual extreu els minerals i, a més, es decanta per envasar les seves begudes només amb vidre o alumini. Segons Ocean52, opten per l’alumini “perquè els assegura una recuperació del 99% dels residus”.

Actualment, la companyia comercialitza fins a tres productes diferents: aigua mineral, aigua amb gas per a hotels i restauració, i un refresc esportiu anomenat Ocean Recovery. En aquests tres anys l’empresa ha venut prop d’un milió d’unitats i afirma haver multiplicat per deu els seus beneficis el 2018 respecte a l’any anterior.

Tot i tenir la base principal a Barcelona, Ocean52 ha obert recentment una nova seu a la costa atlàntica francesa, a Hossegor, indret escollit per “l’estreta relació del territori amb el mar” gràcies a la indústria dels esports aquàtics. Com explica Mier, l’obertura de la seu francesa respon a la voluntat d’internacionalitzar la companyia i preveu, a curt termini, quadruplicar el nivell de negoci a l’estranger.

stats