La beguda catalana que redueix la fatiga amb minerals de l’Oceà Pacífic
Tres exdirectius de Danone, Schweppes i Coca-Cola són els ideòlegs d’Ocean52, una firma de refrescos sostenibles
Fa tres anys, Santiago Mier, actual director general d’Ocean52, va deixar la seva carrera de més de 16 anys a la multinacional Danone per embarcar-se en el seu propi projecte de begudes saludables. Amb els altres dos socis fundadors, Jean Jacques Fredj -exvicepresident de Cadbury Schweppes a Europa- i José María Cobo -exresponsable de màrqueting de salut de Coca-Cola-, van decidir treure al mercat No Plastic Water, la primera aigua mineral no envasada en plàstic, sinó en alumini. El nom de l’empresa, Ocean52, també reflecteix la seva voluntat sostenible: la companyia destina el 52% dels seus beneficis a iniciatives per a la protecció dels mars i oceans.
Per desenvolupar el projecte, pioner en el sector de les begudes, Ocean52 va reunir experts del fons marí per buscar elements dels oceans que poguessin beneficiar la salut humana i ser incorporats en nous productes. “En la recerca vam reunir des de científics fins a nedadors, i ens van cridar l’atenció els minerals de l’oceà profund”, explica Mier.
Aquests minerals, extrets d’aigües de més de 600 metres de profunditat de l’oceà Pacífic, es comprimeixen fins a 60 vegades per ser transportats i afegits a l’aigua que es comercialitza a Catalunya. Segons Mier, aquests minerals, com per exemple el magnesi, tenen diverses propietats, com la reducció del cansament, i són plenament compatibles amb l’aigua de manantial.
Per minimitzar el seu impacte mediambiental, Ocean52 retorna al mar l’aigua de la qual extreu els minerals i, a més, es decanta per envasar les seves begudes només amb vidre o alumini. Segons Ocean52, opten per l’alumini “perquè els assegura una recuperació del 99% dels residus”.
Actualment, la companyia comercialitza fins a tres productes diferents: aigua mineral, aigua amb gas per a hotels i restauració, i un refresc esportiu anomenat Ocean Recovery. En aquests tres anys l’empresa ha venut prop d’un milió d’unitats i afirma haver multiplicat per deu els seus beneficis el 2018 respecte a l’any anterior.
Tot i tenir la base principal a Barcelona, Ocean52 ha obert recentment una nova seu a la costa atlàntica francesa, a Hossegor, indret escollit per “l’estreta relació del territori amb el mar” gràcies a la indústria dels esports aquàtics. Com explica Mier, l’obertura de la seu francesa respon a la voluntat d’internacionalitzar la companyia i preveu, a curt termini, quadruplicar el nivell de negoci a l’estranger.