ESDEVENIMENTS
PAULA SOLANAS

La sogra catalana que ha casat Pilar Rubio i Sergio Ramos

La Puta Suegra és l’agència de bodes i esdeveniments de moda entre les ‘celebrities’ i ja té un peu als EUA

La sogra catalana que ha casat  Pilar Rubio  i Sergio Ramos / JORDI OLIVÉ Zoom

“Hola, has trucat a la Puta Suegra. Si vols organitzar un sarau prem 1, si vols parlar amb la sogra prem 2, si vols alguna cosa diferent prem 3, si vols parlar amb Yoko Ono prem 4”. Prémer qualsevol botó en aquesta trucada segurament acabarà en un esdeveniment esbojarrat, de logística impossible i pressupost força voluminós. L’agència d’organització de bodes i festes catalana LaPuta Suegra s’ha colat a les revistes del cor gairebé sense voler-ho. La companyia fundada per Marta Gilabert i Josep Plana és l’artífex que hi ha al darrere d’enllaços tan sonats com el de la presentadora Pilar Rubio i el futbolista del Reial Madrid Sergio Ramos, el germà del fundador de Tesla Kimbal Musk o l’estilista i influencer Pelayo Díaz.

La seva història va començar amb una advocada i un realitzador de televisió. Gilabert va passar del dret mercantil i fiscal a ficar el nas en l’art floral i el món dels càterings. La trajectòria de Plana, en canvi, va arrencar a l’audiovisual i ha sigut realitzador d’èxits televisius com Operación Triunfo. “La meva part era la de l’espectacle”, confessa. Literalment, perquè les bodes i esdeveniments que produeix La Puta Suegra, assegura, són “com un programa de televisió en directe”. La dimensió d’una festa pot arribar a requerir una escaleta de 20 pàgines a mode de guió o un equip de gairebé 700 treballadors per a una boda d’uns 400 convidats.

Tot i el furor actual, Plana admet que al principi no va ser fàcil (un dels seus primers esdeveniments va ser una presentació per a una coneguda marca de perfums), en part també pel mateix nom de l’empresa. “Ho vam consultar al nostre cercle pròxim i fins i tot a professionals. Hi ha hagut proveïdors que no han volgut treballar amb nosaltres perquè els sembla ofensiu, i esdeveniments que ens han demanat que el canviem”, explica Plana. Les crítiques, però, no els han fet moure ni un centímetre en la seva carta de presentació: “Ens volíem diferenciar de la resta i filtrar el client que vol alguna cosa realment diferent”.

Tan diferent com la núvia que els va comunicar amb total convicció que volia entrar al sopar de la seva boda volant. La solució de Gilabert i Plana va ser contactar amb l’especialista en muntatges que enlaira Beyoncé quan actua a Barcelona i fer, fins i tot, un assaig general els dies previs. No obstant, Plana insisteix que el resultat final de la boda acaba sent en bona part una sorpresa per als nuvis. “Ens asseiem amb ells i hi parlem molt, però som nosaltres els que proposem el projecte”, afirma.

Gilabert i Plana consideren que han “capgirat” moltes de les lògiques del seu sector i, per exemple, mai treballen amb els mateixos proveïdors, sinó que els canvien en funció de les necessitats concretes de cada esdeveniment. Plana també assegura que, a diferència d’altres organitzadors, cobren una tarifa fixa per cada projecte.

Encara que La Puta Suegra s’ha fet un lloc dins l’star system, els seus cofundadors insisteixen que per a ells és més important que no se sàpiga que estan al darrere d’una festa plena de famosos. “N’hem fet de molt importants que no se sabran mai”, riu Plana. De fet, creu que la seguretat és un dels punts que més valoren els clients, tant a través de contractes de confidencialitat com amb mesures per evitar que un dron capti fotografies del casament de l’any.

Per a l’any vinent tenen una cua de gairebé 300 projectes, dels quals només podran fer-ne una quinzena tirant alt. Tot i així, a Plana no li agraden els números. No parla de la facturació ni dels pressupostos estàndard de l’empresa i tampoc hi ha xifres disponibles de la seva activitat al Registre Mercantil. Reconeix, però, que el negoci va bé i tenen més feina de la que poden acceptar. És per això que ja han sumat una oficina a Nova York a la plantilla de 12 persones que tenen a Catalunya.-