17/10/2021

Vendre’s al grup de pares de l’escola

2 min

Hi he caigut. Després d’un any resistint-m’hi, he entrat al grup de pares de la llar d’infants de la meva filla. La setmana passada vaig rebre un correu electrònic de l’escola on em convidaven a entrar al grup i, encara no tinc clar per què, vaig dir que sí. El resultat han estat dos dies de gent presentant-se com a “Pep, pare de la Chloe de les Baldufes” o “Anna, mare del Joan dels Taurons”.

De tots els missatges que he rebut aquests dies per WhatsApp n’hi ha un que m’ha sorprès/molestat/indignat especialment. Dissabte al matí, quan encara no havíem començat el ritual de “pren-te la llet, anem a vestir-nos, agafa les coses que sortim”, un senyor es va presentar al grup i va explicar que és fisioterapeuta respiratori. Després de definir-ho, va oferir els seus serveis a les 60 persones del grup.

El missatge, escrit fora d’hores i de context, em va molestar gairebé tant com quan Iberdrola o Vodafone o qualsevol altre em truquen a les nou del vespre (per dir una hora decent) de manera insistent per vendre’m els seus serveis. Ni els escolto. Penjo la trucada.

No sempre és un bon moment per vendre. I entendre-ho, en el fons, és la clau de la venda. En aquests anys com a empresària / emprenedora / pringada màxima he après que hi ha projectes que veuen la llum després d’anys de relació, dinars sense objectiu o trucades per no res en concret.

Crec que ja us he dit que a l’empresa acabem de fitxar una comercial molt potent i amb molta projecció. Ella, que està aterrant però té unes ganes enormes de tancar una gran comanda, m’ho diu constantment. “Hem d’anar a veure clients per res en concret, hem de posar processos al departament comercial, endreçar per poder millorar resultats... encara que la pressió per la venda ens mati”.

Per molt que el covid ens hagi obligat a tots a córrer i ens sentim pressionats per donar resultats, en l’àmbit comercial cal sobretot treballar en els bàsics: crear contextos adequats per a la venda.

stats