05/02/2023

La venda del segle i el 'karma'

2 min

Tenim un grup de WhatsApp de tot l’equip comercial de l’empresa on ens anem donant alegries. Cada cop que es tanca una venda s’explica allà el client i l’import de la venda: es va fer de forma més o menys accidental, però crec que ajuda la dinàmica de guanyar tan important per a l’esperit del comercial. Abans es felicitava tot el que s’escrivia, però arriba un punt en què és impossible.

Jo he optat per no parlar mai, excepte en dies puntuals: quan és la primera venda d’algú o alguna molt especial, quan tots els companys han tancat alguna operació (felicito de forma general, per no generar suspicàcies) o quan jo mateixa tanco una venda. Això últim és particularment rellevant, en primer lloc, per la motivació de l’equip: quan la cosa està parada, intento tenir algun as a la màniga (quan es pot) per anunciar-ho i que es vegi moviment. També és rellevant per a la meva pròpia credibilitat, ja que és bo que els comercials vegin que la CEO també fa de moneymaker.

I l’altre dia vaig poder anunciar allà la venda del segle. L’import és rècord en catorze anys de trajectòria, el nivell del client és bestial i estic segura que és un contracte que ens pot obrir moltes portes noves per continuar desenvolupant-nos. Però sobretot és la venda del segle per les raons per les quals l’hem guanyat.

L’entitat en qüestió va optar per nosaltres entre un grup de diverses grans empreses que es podien haver adjudicat el projecte. No crec que nosaltres fóssim els més barats, ni els més solvents pel nostre track record, però sí que vam tenir la seva confiança: “Us hem escollit perquè recordem com vau treballar en aquell petit projecte el 2018, i ens agrada com ho feu, l’atenció que poseu i el tracte que vam tenir amb vosaltres”.

Crec que el karma, al final del dia, juga en favor de les empreses que donen el millor en allò que fan, que es prenen les coses amb seriositat i que tenen responsabilitat amb cada euro que entra a la caixa. Visca nosaltres!

stats