30/04/2022

El Twitter de Musk podria ser més d’un

2 min

El protagonista de la setmana digital ha sigut Elon Musk i la seva compra de Twitter que pràcticament tots els mitjans donen per feta, tot i que encara no està formalitzada. De fet, el multimilionari podria repensar-s’ho, i els resultats trimestrals de l’empresa contenen una excusa per fer-ho: Twitter ha reconegut que porta mesos inflant la xifra d’usuaris únics per culpa d’un detall tècnic. La desviació és mínima, al voltant de l’1%, però ves a saber què li passa pel cap a Musk. Mentrestant, l’individu ha anat fent caixa: des que va anunciar les seves intencions, s’ha venut accions per valor de milers de milions de dòlars, naturalment a millor preu del que va comprar-les. Pel camí també ha guanyat cap a vuit milions de seguidors, cosa que demostra el poder de la plataforma.

Respecte als possibles canvis en les funcions de Twitter, de la pluja d’idees que Musk està fent en públic molts ja esperen el botó d’editar tuits ja publicats, una incorporació que si no es fa amb molta cura pot donar lloc a un guirigall de proporcions bíbliques, amb discussions sobre si tu vas dir o no tal cosa. També ha proposat que els missatges privats siguin xifrats; en aquest cas arriba tard, ja que Twitter ja ho va provar i descartar. Tot i això, als governants al·lèrgics al secret de les comunicacions se’ls han posat els pèls de punta.

Probablement la proposta més radical és la d’obrir el codi de l’algoritme que determina quins tuits veuen la majoria dels usuaris. L’analista Ben Thompson considera que això obriria la porta a una reestructuració del negoci que separi la plataforma troncal (els usuaris i les relacions de seguiment entre ells) de les aplicacions i la publicitat. D’aquesta manera, terceres empreses podrien pagar a Twitter per accedir-hi amb aplicacions dotades d’algoritmes menys (o més) crispats que el propi de la casa. Ja ho veurem. El que m’amoïna personalment és si es mantindrà o no la possibilitat actual d’evitar del tot l’algoritme. Alguns ja som prou grandets per decidir què volem llegir sense que Musk (o Zuckerberg) ens ho donin mastegat i manipulat.

stats