Consultori laboral
Opinió 02/06/2023

Guia per sobreviure a les reunions

Alexandra Masó proposa algunes directrius perquè siguin més útils

2 min
Un grup de companys de feina durant una reunió informal al final de la seva jornada laboral.

BarcelonaA força de fer reunions i més reunions de treball, cada cop em costa més concentrar-me en el que s’hi diu. ¿Tens algun consell per a mi? 

Alba, Tarragona

Si en totes les reunions mantens els mateixos hàbits i el mateix rol, potser has caigut en la monotonia. Si, per contra, et costa concentrar-te perquè els temes que s'hi tracten tendeixen a repetir-se, és un senyal d’alarma. No és que tu estiguis fent res malament, sinó que és un indici que les reunions són ineficients i fins i tot innecessàries

Fer una reunió és interessant, fer-ne moltes és monòton i avorrit. Si aquest és el teu cas, crea mecanismes per forçar la teva implicació: marca’t com a objectiu introduir una pregunta per reunió, així t’hi hauràs de concentrar al mateix temps que dones una imatge més proactiva. També pots prendre notes per fer-ne resums en veu alta. Compte, no has de convertir-te en la secretària, sinó que t’ha de servir per dinamitzar les reunions desencallant temes que no avancen i aportant una visió general del tema tractat. Si pots, abans de la reunió, prepara’t un punt que tractaràs tu mateixa. Si, tot i això, et segueix costant concentrar-te, aleshores sí, planteja’t que el problema és la ineficiència de les reunions.

Fer reunions no implica que siguin eficients, i que siguin llargues no vol dir que les decisions siguin més correctes. De fet, l’empresa no és una democràcia. Molts processos i decisions no es poden decidir per consens ni tractar en reunions. Per validar que no estiguem fent el lluç i s’estigui tendint a la ineficiència, fes una radiografia de les reunions. Pren nota dels temes i el temps dedicat a cada tema, descriu quin és l’objectiu de la reunió, anota les conclusions assolides. Si les conclusions d’aquesta radiografia apunten que s’estenen els debats, no hi ha objectius clars i les conclusions són poc concretes, segurament falta lideratge i sobren reunions, i la teva concentració és un termòmetre que mesura aquesta falta de lideratge. En aquest cas, evita les reunions tant com puguis i proposa canvis en la presa de decisions de l’empresa. 

*Pots fer-nos arribar la teva consulta aquí.

stats