11/10/2020

Salut, Temps i paciència

2 min
Quin lideratge requereix l’empresa actual?

Una bona amiga, gran professional de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, em deia fa anys, quan m’ajudava a preparar una convenció de la multinacional per a la qual treballava, que havia de parlar del “STP”. Jo era nou i estava atabalat perquè les vendes no paraven de baixar i en lloc de parlar-me de conceptes simples, aquesta bona manresana em venia amb un “STP” que ves a saber què coi volia dir. Doncs sí, per afrontar aquella situació tan complicada, em va recomanar la “S” de salut, la “T” de temps i la “P” de paciència. Portava dies sense trobar el missatge per a aquella convenció i, de sobte, aquest “STP” em va canviar la cara.

Una setmana més tard, a la sala de reunions d’un gran hotel de Barcelona, vaig començar la xerrada demanant a tots els membres del nostre equip que es cuidessin, que no sortissin tard de l’oficina, que no treballessin en arribar a casa, que no miressin els correus electrònics durant el cap de setmana, que s’ocupessin d’ells mateixos, de les seves parelles, dels seus fills i dels amics. Els vaig recomanar SALUT.

Just després, els vaig demanar que ens donéssim TEMPS. La situació era tan complicada a nivell de vendes que no ens en sortiríem ni amb una setmana ni amb un mes ni amb un trimestre. De fet, els vaig demanar parar de mirar les vendes cada dia al matí. Ho tornarien a fer tots al cap d’uns mesos: l’1 de gener de l’any següent.

I, finalment, un cop presentada l’estratègia i el pla d’acció els vaig demanar que tinguessin PACIÈNCIA, que segurament no funcionaria tot a la primera, però que quan arribessin els problemes, no desconfiessin i no abaixessin els braços, que n’aprenguéssim, que modifiquéssim el que calgués i que ho milloréssim; i que continuéssim confiant en nosaltres.

Érem el 2014 i ens en vam sortir. Salut, temps i paciència. La podríem repetir ara, aquella convenció.

stats