04/06/2022

Vinc pel mòbil, em quedo per la llum

2 min

Cada mes canvien d’operadora a l’Estat més de mig milió de línies de telefonia mòbil. L’últim trimestre del 2021, un 12,3% dels clients van fer aquesta operació, anomenada portabilitat del número. Una proporció encara més alta, el 13,7%, van canviar de proveïdor de connexió a internet, segons la CNMC. En canvi, en el mateix període només van canviar de companyia elèctrica un 11,1% de les llars espanyoles. És un creixement de gairebé quatre punts en dos anys, però l’activitat encara és inferior a la de les telecomunicacions, tot i ser més senzilla, ja que només cal fer un tràmit administratiu amb la nova comercialitzadora, sense haver de canviar de targeta SIM com en els mòbils o d’encaminador com en les connexions de fibra.

D’aquí que les empreses de telecomunicacions hagin vist en el mercat energètic una oportunitat de negoci. Aquesta setmana és Vodafone qui ha començat a oferir als seus abonats electricitat 100% renovable, que es contracta digitalment mitjançant la mateixa aplicació mòbil de telefonia. Però abans ja ho havien fet altres telecos : PepePhone va obrir el foc amb PepeEnergy l’any 2015, i a MásMóvil, que va comprar poc després la marca de baix cost, li va agradar tant que ho va replicar a Yoigo amb EnergyGO.

L’electricitat no és l’únic complement amb què les operadores aspiren a incrementar la seva facturació per client, que amb els seus serveis tradicionals els costa remuntar. Orange té un banc propi que també ofereix assegurances, Movistar ven les alarmes de Prosegur i Vodafone les de Securitas, MásMóvil i Movistar tenen serveis de telemedicina i Vodafone un ampli catàleg d’objectes domòtics connectats... I això sense comptar les opcions de ciberseguretat i, esclar, els paquets de contingut audiovisual. Ben aviat ens oferiran també gestoria administrativa i assistència jurídica per a micropimes i autònoms. L’objectiu últim: retenir el client per evitar la portabilitat.

stats