05/03/2022

La filmoteca imprescindible

2 min

Avui em permetreu allunyar-me una mica de la transcendència. No em ve de gust, i no sé què dir sobre la guerra a Ucraïna, més enllà que sisplau s’acabi. Així que parlaré d’un projecte per a la millora de la gestió a la meva empresa i que, a més, serveix de proposta cultural per evadir-se el cap de setmana.

El cas és que no pot ser que les persones que treballen amb mi, sobretot les més joves, no hagin vist unes quantes pel·lícules imprescindibles. Són films que parlen de persones, però sobretot d’empresa, de producte i de màrqueting. Estic pensant en fer un pla de benvinguda, com a les gran empreses: durant dos o tres dies, a mirar pel·lícules, i després ja en parlarem.

La que més cops he recordat, probablement, és El gran salt, dels germans Coen, estrenada el 1994. Tim Robbins hi encarna un jove professional amb una carrera fulgurant en una gran empresa, mentre es fa una caricatura genial de com és el món corporatiu.

Un altre clàssic és Glengarry Glen Ross, del 1992. Dirigida per James Foley, la pel·lícula hauria de ser imprescindible només pel seu repartiment: de Jack Lemmon a Al Pacino i Alec Baldwin. En una agència immobiliària, on els números van malament, la central té un pla: premiarà amb un cotxe el millor venedor, un joc de ganivets per al segon i el pitjor serà despatxat.

The founder, el biopic de Ray Kroc (un dels responsables de l’expansió de McDonald’s), també s’hauria de miarar obligatòriament, i Pulp Fiction, l’obra mestra de Quentin Tarantino, només per la intervenció del Sr. Llop. Per a qui vulgui entendre què es un fons voltor, Pretty woman, i per reflectir com es crea un imperi, la sèrie Breaking bad. Tampoc pot faltar Mad men, on els protagonistes són la publicitat i les marques, però no sorprenc ningú recomanant la millor sèrie dels darrers anys.

No és una filmoteca definitiva ni exhaustiva, ni molt menys, però sí un punt d’inici. Per descomptat, s’accepten suggeriments.

stats