20/11/2022

Fake news’ a l’empresa: manual d’ús

2 min
La UE està preocupada per les notícies falses escampades a través de les xarxes socials

A la meva empresa hi ha rumors d’acomiadaments, d’un possible tancament, etc. La situació que vivim no és fàcil, però no estem ni a prop d’un escenari així. Aquestes mentides fan que hi hagi mal ambient. Hi ha manera de combatre aquestes ‘fake news’?

Aina, Barcelona

Per combatre aquestes notícies, hauràs d’implementar accions de comunicació interna que transmetin el missatge que l’empresa és sòlida. Perquè les accions siguin efectives, has de detectar si l’origen dels rumors és extern o intern.

Si l’origen és extern, vol dir que altres empreses del sector o pròximes a vosaltres sí que estan en aquesta situació. Per desmarcar-vos-en i evitar comparacions odioses, creeu una newsletter corporativa. Ha d’anar dirigida a tot l’equip d’empresa, pot ser en format digital, i amb una edició mensual n’hi ha prou. No cal que sigui gaire llarga, una pàgina, amb un màxim de cinc notícies que parlin dels projectes actuals, dels èxits assolits i de les propostes de futur. Transmetre aquesta informació, sobretot si es fa amb constància, calma els ànims i dona el missatge que l’empresa avança amb solidesa. 

Si l’origen és intern, la newsletter pot servir, però també caldran altres accions. Els humans responem a la por i al plaer, i com que ara mateix els missatges de por s’estan creant des de dins l’empresa, el teu equip respon a la por. Generar més por no t’aportarà res. Per tant, contraataca amb valors positius perquè el teu missatge tingui més força. Com aconseguir-ho? Fes-los sentir premiats. Per exemple, demana més opinions a l’equip, anota les respostes. Quan parlis, cita altres persones de l’equip, respecta els temps a les reunions internes i participa en algunes en què no intervinguis. Quan hi hagi nous projectes, comunica-ho a diferents membres de l’equip. Assegura’t, en definitiva, que les notícies sòlides i la comunicació positiva superen els missatges de por i els anul·len. 

Per acabar, actua amb constància i rigor. Recorda que no estàs socialitzant, sinó aplicant tàctiques per gestionar la por i garantir la sostenibilitat de l’empresa. 

stats