04/12/2021

Facturació de qualitat

2 min

Ja us he dit que a l’empresa tenim un consell d’administració, oi? Suposo que de tipus de consells n’hi ha tants com empreses amb consell. El de la nostra empresa és moltes coses, però us asseguro que no és un consell de palmeros.

Acostumo a portar una agenda dels temes a tractar, no gaires, quatre o cinc, i els recolzo amb molts documents, dades, números i gràfics ben macos. I al cap de cinc minuts de començar a parlar ja estem tractant coses que no estan a l’ordre del dia.

De vegades els papers que porta l’Executiva Agressiva es repassen ràpidament en els darrers minuts, i gairebé sempre n’hi ha que els qüestionen. Un dels nostres consellers (exauditor dels bons, s’ha de dir) troba sigui com sigui l’errada en les xifres que he preparat, per petita que sigui. El consell en què no trobi res erroni faré una festa.

D’altres acostumen a criticar-los des de diferents angles, però habitualment per ser poc ambiciosos. “Si estem al setembre i estem a prop de l’objectiu anual això vol dir que l’objectiu era una caqueta”, em van dir el dia que hi arribava més contenta.

Al darrer consell, la crítica, però, va ser una mica més fina. Grosso modo, en les nostres previsions per al 2022 augmentem un 30% les vendes, mentre que el benefici creix un 10%. “¿No creus, Executiva, que la nova facturació que generarem és una facturació de baixa qualitat?”, em va dir un.

Les raons per no preveure un benefici tan gran com les vendes són força àmplies, però principalment és pel criteri de prudència (un multiplicador, bàsicament) que sempre poso a les previsions de despesa. Algun any no m’han enxampat i he tingut una mica de marge gràcies a això per després assolir els resultats tot i que les vendes no hagin sigut tan bones com s’esperaven, però aquest cop no em va sortir bé.

El cas és que, com em passa sovint al consell, em vaig defensar de la crítica en viu, però després no he pogut deixar de pensar-hi. I aquest concepte de facturació de qualitat guiarà bona part del nostre 2022.

stats