11/11/2022

Els clàssics no passen mai de moda

2 min
oficina empresa

A l’empresa tenim un producte de tota la vida que és el que fem millor; i ara tenim una segona marca que ens dona més marge i ens funciona més bé. Què hem de fer amb el producte clàssic?

Mireia, Rubí

El primer és distingir si parlem de dues unitats de negoci (marques) o de dos productes diferents. Una unitat de negoci és un negoci per si mateix. Si aquest és el cas, et recomano que mantinguis les dues unitats de negoci. Per exemple, si la primera se centra en elaborar perfums però ara també imparteixo cursos per a perfumistes, encara que em pugui ser més rendible aquesta segona unitat de negoci, la primera està cobrint un altre mercat. Per tant, és millor mantenir-se en els dos mercats i així tenir més opcions de diversificació en cas que vinguin mal dades.

Si, per contra, vols dir que teniu dues tipologies de productes –per exemple, perfums i colònies– i una categoria està funcionant millor que l’altra, t’interessa valorar dos aspectes: el creixement de mercat i la rendibilitat de producte. Si el producte clàssic és conegut al mercat, està consolidat i no reporta pèrdues, us recomano mantenir-lo, ja que els esforços per mantenir les vendes d’aquest producte són baixos i, encara que no creixi en quota de mercat, es ven quasi sol.

Un altre cas ben diferent és que el producte clàssic, encara que estigui consolidat en el mercat, us doni problemes o generi pèrdues. Aleshores parlem d’un producte que ha esgotat el seu cicle de vida. Teniu dues opcions: reinventar-lo o crear una estratègia de sortida. Reinventar-lo vol dir canviar-ne característiques, com ara la mida, els serveis que l’acompanyen o la durada, entre d’altres. Pot ser que fins i tot hagueu de canviar trets fonamentals del producte per adaptar-lo a un nou mercat. Per exemple, perfumeria per a nadons. Una estratègia de retirada, per contra, és quan hem d’anunciar als clients que compren el producte que desapareix i vendre les alternatives de compra, comunicant quins dels productes dels quals ja disposeu en cartera substitueixen el que desapareix.

stats