25/12/2022

El ‘black friday’ es menja Nadal

2 min
Anunci dels descomptes del Black Friday.

A més d’un esdeveniment indigne per al conjunt de la humanitat, el Mundial de futbol a Qatar ha sigut un mal negoci per a les marques de televisors. La celebració tradicional en ple estiu els oferia cada quatre anys una oportunitat comercial més per vendre aparells. Però amb el canvi de data, les renovacions de televisors amb l’excusa futbolística (RTVE va emetre partits per internet amb resolució 8K i so immersiu) s’han ajuntat amb les vendes del divendres negre i el ciberdilluns, bàsicament prenadalenques. Per tant, ja no podran tornar a fer caixa extraordinària fins als Jocs Olímpics del 2024 a París.

Mentre no arriben, i si us ha quedat un raconet per demanar al Pare Noel o als Reis de l’Orient que us portin algun electrodomèstic nou, permeteu-me un consell: especifiqueu a la carta que la rentadora, el rentaplats, la nevera o el forn siguin d’un model connectable a internet. Més enllà de la funció –que trobo simpàtica, però relativament supèrflua– de rebre al telèfon un avís quan s’acaba el cicle de rentat, l’autèntic valor d’un electrodomèstic connectat és que proporciona a la plataforma domòtica dades exactes sobre el seu propi consum d’electricitat. Això permet decidir a quina hora hem d’engegar cada aparell per optimitzar la despesa elèctrica, tant si tenim tarifa amb discriminació horària com si, sobretot, ja ens hem posat plaques fotovoltaiques a la teulada.

Alguna comercialitzadora d’energia ja ofereix aquest servei si equipem els aparells existents amb endolls connectats, però l’ideal és que sigui una plataforma sota el nostre control, com Smart Things Home de Samsung, la que s’encarregui de fer quadrar les hores amb més captació solar amb les de funcionament dels aparells més consumidors.

Tot plegat encara està en una fase molt incipient, però s’acabarà generalitzant i, quan passi, us sabrà greu no haver triat en el seu moment electrodomèstics connectats.

stats