16/01/2021

2021, L’any per al ‘back to basics’

2 min

Com ja us dec haver explicat alguna vegada, a la meva empresa cada any té un nom. El decidim al principi de cada exercici, o a finals de l’anterior, i ens serveix d’alguna manera per traçar l’estratègia per als dotze mesos vinents. Si més no, per traçar l’estratègia que creiem que en aquell moment hem de seguir en els següents 365 dies i que pot no tenir res a veure amb el que realment fem després. Perquè us en feu una idea, el 2020 havia de ser l’any de la sostenibilitat i, per tant, havíem de ser més sostenibles en tots els aspectes (tot i que la nostra activitat no és d’alt impacte), des del reciclatge fins a l’economia. Gràcies al covid-19 per dinamitar tota la nostra planificació. Lògicament el 2020 es va convertir en l’any de la supervivència: objectiu complert (de moment).

En aquests temps no és fàcil tenir estratègia. ¿Com podíem anomenar l’any en què seguim en una crisi sanitària sense precedents i de duració i intensitat encara incerta que condicionarà en bona part tot el nostre negoci del 2021? El que vam decidir, després de molt pensar-hi, és que aquest any ha de ser de reafirmació: una continuació d’un 2020 en el qual hem reestructurat el nostre negoci, deixant l’estructura en la mínima expressió però mantenint les activitats essencials que ens fan aportar alguna cosa diferent al mercat en què operem.

No és un any per créixer ni per experimentar, sinó per fer poques coses i ben fetes. Un any per acabar de reconstruir una empresa que ha canviat molt en poc temps i que té l’objectiu clar de perdurar sobre unes bases fermes, però amb un equip que no té res a veure amb el de fa cinc o deu anys (ja porto dotze anys de lluita, per cert). En definitiva, un any per al back to basics. Ja que hem de tornar a començar en molts aspectes, fem-ho amb les idees clares i l’objectiu de fer bé el que ens ha portat fins aquí: una idea, un mètode i un compromís amb el que fem.

PD. No rigueu si en dotze mesos el 2021 s’ha convertit en l’any de la samba.