‘PORCA MISERIA’

Empreses i boicots

S’ha de dir. És una realitat i em sap greu. Les empreses han d’aprendre a fer front a l’ambient crispat entre Catalunya i Espanya. La pujada dels sentiments nacionals espanyol i català és un fet, ho corroboren els centenars de banderes penjades als balcons (i comerços) de les ciutats de tot l’Estat. I si viatges per Espanya has d’aprendre a gestionar la teva “catalanitat”. Em sap molt de greu, ho torno a dir, però és així, estem en un moment delicat. Veiem com els consumidors accentuen comportaments que no se situen estrictament en la lògica econòmica, sinó en l’ampli àmbit del boicot. Ho hem vist amb la retirada d’efectiu de divendres i ho començarem a notar en el canvi dels hàbits de consum. Les empreses ho han de tenir en compte i han d’anar amb peus de plom: s’han de pensar intel·ligents campanyes de màrqueting. En aquest sentit, he trobat a faltar una campanya de la Generalitat a tot l’Estat que expliqui com els catalans són els primers a estimar tots els pobles d’Espanya. Massa tard?