18/12/2016

Black Friday. Encara tu.

1 min

Han passat 23 dies des d’aquell dia tan assenyalat anomenat Black Friday. Ningú en parla, ja, però els seus efectes, en la conducta dels consumidors i en la facturació dels comerços, són ara més clars.

Les vendes, després del 25-N, han baixat, així de simple i clar (em parlen d’una caiguda d’un 40% en el volum de clients). No podíem esperar cap altra cosa, perquè el públic no és ximple i s’ha adaptat de seguida a la liberalització dels descomptes a les botigues. Queda lluny l’època de rebaixes ben definida a final de temporada. Ara la guerra pels descomptes és oberta i ha provocat una caiguda del marge, que exigeix una compra més gran, a benefici dels gran operadors en el mercat. I no totes les multinacionals estan preparades per a aquest escenari, relativament nou. Només unes quantes (Inditex in primis ) ho estan, però la situació ja ha afectat els resultats de Mango. Proposo restaurar les temporades de rebaixes com una mesura social: el model de més consum i menys marge és insostenible per al planeta.

stats