‘PORCA MISERIA’

‘Barcelona official souvenir’

La preocupació per la imatge de Barcelona és un dels pilars de la política del govern local. Recordem que des del 2001 s’han fet els primers passos per protegir la marca Barcelona i la seva utilització i, teòricament, tothom que vulgui utilitzar-la hauria de demanar permís al consistori.

A la Ciutat Comtal, i en totes les ciutat turístiques del món, hi ha, a més a més, la dificultat afegida de no poder controlar el missatge que donen els souvenirs en tot el panorama urbà (¿recordeu els barrets mexicans?). Milà ha creat les botigues oficials de souvenirs, en col·laboració amb una empresa de marxandatge, Xi-Milano, i amb la finalitat d’incrementar el prestigi de la ciutat.

L’esforç, impulsat pel Comune di Milano per projectar una imatge en consonància amb la ciutat, és gran. ¿No us sembla una bona pensada aplicar la idea a les botigues turístiques de Barcelona, i a altres llocs, on la dedicació es focalitza en la selecció dels proveïdors? Ara que venen eleccions...

Més continguts de l'emprenem