14/12/2014

Els mòbils d’empresa sí que són negoci

2 min

La gamma alta de smartphones ja està saturada en els mercats madurs i els consumidors tenen pocs incentius tecnològics per renovar els seus terminals. El parc només creix -i molt- als països en vies de desenvolupament, però ho fa amb marques xineses i índies de baix cost que fan baixar en picat el preu mitjà dels smartphones a escala mundial: l’any passat ja hi havia models de 40 euros i no trigarà a haver-n’hi de menys de 30. Com que vendre telèfons als particulars ja no és negoci, les empreses del sector s’estan orientant al mercat corporatiu, el d’empreses i organismes oficials, en què el preu baix no és necessàriament el factor que determina la compra.

Aquí s’ha tornat a centrar BlackBerry després d’un breu miratge d’èxit en el mercat de consum. L’empresa canadenca torna als seus orígens i sembla que li va bé: Markus Mueller, el seu director general a Europa, m’assegurava fa uns dies a Madrid que estan recuperant com a clients bancs i grans constructores que els havien abandonat. L’arma: la nova versió 12 del seu servidor, que permet als informàtics d’empresa gestionar per igual i de manera centralitzada els telèfons Android, BlackBerry, iPhone i Windows Phone dels empleats. A més, el mòbil fa de credencial per accedir a la xarxa corporativa des d’ordinadors i tauletes, i aviat oferirà xifrat de les comunicacions de veu i una funció de targeta SIM virtual per tenir diversos números en un aparell.

HP és una altra de les grans empreses que aposten per la mobilitat corporativa. Chris Moyer, el seu vicepresident per a aquest segment, explicava la setmana passada a Barcelona les solucions que ofereixen als sectors del transport, la banca, l’energia i la indústria. I aquesta setmana hem conegut les primeres aplicacions MobileFirst per a iPhone i iPad, fruit de la improbable aliança entre Apple i IBM, adreçades als pilots i el personal de cabina de les companyies aèries, els venedors d’assegurances i els cossos de seguretat.

stats