Empreses 26/01/2014

Fer més eficient l'organització de concerts

Andrea Rodés
1 min

L'Anxo Armada i el Miquel Montalvo es van conèixer quan estudiaven telecomunicacions a la UPC, organitzant els concerts de les famoses Telecogresques. Aquesta experiència els va animar a desenvolupar Bandeed, una plataforma informàtica inspirada en el micromecenatge per ajudar grups de música i promotores locals a gestionar millor els concerts i la venda d'entrades, en funció de la demanda dels fans. "Va ser acabar la carrera i posar-nos-hi", explica Armada. La plataforma, en funcionament des del 2012, permet a promotores, sales o artistes anunciar propostes de concerts i la possibilitat de vendre entrades anticipades, que la mateixa web genera automàticament a partir d'un codi QR. En el cas que hi hagi una demanda suficient, el concert es fa.

En un any, Bandeed ha fet possible prop de 100 concerts, i tenen més de 200 bandes registrades. L'empresa no reté cap comissió per les entrades venudes, però en el futur té previst implementar un servei premium per a artistes i promotores que inclourà també el servei de gestió de dades dels fans.

Actualment, el model de negoci es basa en un nou servei, L'artista convidat, en què s'ofereix a un grup famós la possibilitat de llançar una convocatòria per trobar un grup local que li faci de teloner en un concert ja tancat. En aquest cas, Bandeed sí que reté una comissió sobre les reserves d'entrada. Ara volen aconseguir una inversió de 75.000 euros per ampliar l'equip i fer escalable el negoci.

stats