ALIMENTACIÓ
Empreses 15/05/2016

Els ‘menús per a solters’ de Casa Ametller

L’empresa amplia la línia de plats precuinats amb una nova planta a Igualada i fitxa el xef Isma Prados per coordinar les receptes

Elena Freixa
2 min
Els ‘menús  per a solters’  de Casa Ametller

Casa Ametller ha anat omplint les prestatgeries dels seus establiments de nous productes els últims anys. El que va començar com un comerç eminentment de fruites i verdures de proximitat ha anat diversificant-se cap a botiga de queviures gairebé de tot tipus. L’última innovació de l’empresa és el negoci dels plats precuinats, l’anomenat food service, que va començar a explorar l’any passat i que expandirà encara més aquest any. Casa Ametller gestiona una nova planta de 1.000 m a Igualada, on ja està produint la gamma de plats precuinats que anirà ampliant els pròxims mesos, explica Josep Ametller, gerent del grup.

Els primers llançaments han sigut truites, plats de pasta i lassanyes, però l’empresa vol anar més enllà amb plats més elaborats com rostits de format més gran que el consum individual. “Volem fer plats elaborats, envasats al buit, que serveixin per fer un dinar familiar de diumenge”, resumeix Ametller. La idea és oferir tot un assortit d’acompanyaments i salses perquè el client pugui triar com combinar cada plat, afegeix.

L’empresa ven des de fa més d’un any cremes de verdures i altres precuinats de petit format a les seves botigues, però vol anar un pas més enllà. Per ampliar la gamma de plats ha fitxat el xef català Isma Prados -protagonista del programa de TV3 Cuina per a solters -, que s’encarregarà de les receptes i també oferirà consells sobre com consumir i acompanyar els plats elaborats.

Casa ametller té previst distribuir la gamma de precuinats a la seva xarxa d’establiments, però també explora altres canals de venda, com acords puntuals amb altres supermercats que ja venen algun dels seus productes. “També volem desplegar un pla pilot per a algunes empreses amb màquines de vending ”, afegeix Ametller.

El gerent de Casa Ametller defensa la diversificació cap als elaborats com un pas estratègic de futur. “És una categoria en la qual anem una mica endarrerits si ens comparem amb altres països, però a Europa està creixent molt”, explica Ametller.

De fet, l’any passat el negoci dels precuinats ja va aportar el 12% de la facturació total del grup i va créixer un 25%. Aquest 2016, Ametller espera un creixement encara més fort que el del 2015 i que vagi guanyant protagonisme dins de les activitats d’aquest conglomerat d’empreses català.

Les onze empreses que configuren el grup Casa Ametller, que aglutinen des del conreu fins a la venda al públic, esperen facturar 128 milions aquest any. Això significaria un creixement del 21% sobre els resultats del 2015. La plantilla ja supera els 1.200 treballadors i la xarxa d’establiments està formada per 86 punts de venda, 15 dels quals ja operen sota la nova marca Ametller Origen com a botigues de més gran format que van incorporant totes les noves apostes de negoci que va sumant el grup.

Ametller va néixer el 2001 a Olèrdola per iniciativa de Jordi i Josep Ametller. Els dos germans van decidir aprofitar la tradició agrícola familiar que es remunta a finals del segle XIX per engegar el nou projecte de vendre directament els productes frescos que sortien de les seves finques al client final a través d’una xarxa de botigues pròpies.

stats