MODA
Empreses 15/05/2016

La marca Barcelona, també per vendre vambes al Japó

Una antiga impremta familiar barcelonina reconvertida crea una línia de calçat i complements que explota la marca de la ciutat

Marc Amat
3 min
La marca Barcelona, també per vendre vambes al Japó

Pablo Caralps ha treballat tota la vida a l’empresa de paper i arts gràfiques que la seva família regenta a Barcelona des de l’any 1978. Amb la introducció de la impremta digital, el negoci va començar a rebre molts encàrrecs del món de la publicitat i van decidir reconvertir-lo en una agència de màrqueting. Sota el nom de BCN Brand van deixar passar els anys fins que, a mitjans del 2012, Caralps va aixecar-se amb una idea: “Dissenyar unes vambes des de zero i estampar-hi el logotip de l’empresa”, com explica ell mateix. Des d’aleshores tot va agafar una velocitat de creuer: el calçat de BCN Brand ja es troba a les estanteries de deu països, l’empresa factura més d’un milió d’euros anuals i exporta un 80% de la producció.

“Tot va començar com una cosa molt casolana”, explica Caralps, que quan va llevar-se l’any 2012 amb la idea de crear les vambes va reunir-se amb un fabricant i va crear una primera tirada de cent parells, tan sols per a amics i familiars. El seu veredicte va ser clau perquè Caralps -que mai havia tingut cap contacte amb el món de la moda- es prengués més seriosament el projecte i decidís tirar-lo endavant. “A principis de març del 2013 vam vendre els primers parells de sabates a Barcelona -per 125 euros- i, des d’aleshores, ja som presents en més de 50 punts de venda”, detalla l’executiu.

Tot i així, des d’un primer moment va dirigir el negoci més cap enfora que cap endins. “De seguida vam posar-nos en contacte amb una agència de màrqueting de Los Angeles i, amb la seva ajuda, vam enviar els nostres parells de sabates a bona part de les 50 celebrities de Hollywood”, assegura Caralps. “Tard o d’hora esperem veure les nostres sabates en fotografies dels famosos”, explica esperançat Caralps.

Per intentar fer-se un nom en el mercat internacional, BCN Brand va participar en diverses fires i va desfilar a la passarel·la 080 Barcelona Fashion, un fet que els va permetre començar a vendre als Estats Units, França, el Líban i Dubai. “La marca Barcelona ens ha ajudat molt: la ciutat té un potencial bestial arreu”, afirma l’executiu.

El desembarcament de l’empresa a diferents països va comportar també la creació progressiva de noves línies de producte. Així, des del 2014 l’empresa comercialitza des de vambes de running fins a carteres, cinturons o ulleres de sol, i fins i tot s’ha atrevit amb bicicletes elèctriques, pales de pàdel i extintors. “L’objectiu és potenciar l’univers BCN Brand i crear prou producte propi per poder obrir les primeres botigues sota el nostre nom”, assegura l’executiu barceloní. De moment els seus dissenys es venen majoritàriament en establiments multimarca, una estratègia que els ha permès gairebé duplicar la facturació en tan sols dos anys: dels 650.000 euros facturats l’any 2014 als més d’1,1 milions aquest últim any.

Amb les bones xifres a la mà, a finals del 2015 l’empresa va fer el salt al continent asiàtic. Actualment, els seus productes ja es poden comprar en més de cinc ciutats. Aquest moviment ha situat el Japó com principal país d’exportació de l’empresa -hi envien 1.000 parells de vambes mensuals-, just per davant dels Estats Units. Ara la firma es prepara per fer un pas més al continent asiàtic i ja té acords avançats amb empreses de Corea del Sud. “Potser vam començar la casa per la teulada”, assegura Caralps. Però sembla que l’han construït amb bons materials.

stats