TECNOLOGIA
Empreses 24/01/2016

Un marc de fotos viu, intel·ligent i per a avis sense WhatsApp

La catalana OKO comercialitzarà un gadget per rebre fotografies, vídeos i missatges enviats per telèfon mòbil

Marc Amat
2 min
Un marc de fotos viu, intel·ligent  i per a avis sense WhatsApp

En un sopar de Nadal de fa tres anys, l’investigador del Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) Jordi Jiménez va tenir una idea. “A taula, tota la família ens enviàvem fotografies divertides a través del telèfon mòbil i els avis en quedaven al marge”, explica Jiménez. De seguida va començar a pensar com podria canviar-ho i aquell mateix vespre va idear un nou producte, l’OKO: un marc de fotos viu i intel·ligent marc de fotos viu i intel·ligent al qual poder enviar des de qualsevol lloc del món fotografies, missatges de text i vídeos a través d’un telèfon mòbil. “D’aquesta manera, per exemple, la gent gran sense mòbil pot veure les imatges dels néts en temps real sense moure’s de la butaca”, detalla l’emprenedor. En tornar a la feina va explicar la idea als companys de departament i també s’hi van engrescar. Ara, tres anys després i amb un equip de deu persones al darrere, el producte ja està gairebé a punt per ser comercialitzat.

“Arribar fins aquí no ha sigut gens fàcil”, confessa Jordi Jiménez. Un cop van haver desenvolupat el programari de l’OKO i en van tenir fabricats diversos prototips van topar amb el problema del finançament. Per fer-hi front, van decidir llançar una campanya de micromecenatge. “Esperàvem recaptar 75.000 dòlars però només en vam aconseguir 39.000”, apunta Jiménez. “Ens va deixar una mica tocats”, reconeix.

Tot i així, optar pel micromecenatge també va tenir aspectes positius. Gràcies a la campanya van intercanviar opinions amb possibles compradors i algunes grans empreses distribuïdores van interessar-s’hi. De fet, tot plegat va tenir un final feliç. “La incubadora i acceleradora de start-upsdel mateix CIMNE va decidir finançar-nos la resta del projecte i vam poder seguir endavant”, explica satisfet Jiménez.

Des de llavors el vent els bufa a favor. L’empresa està a punt de llançar una primera tirada de 200 unitats de marcs intel·ligents i farà el salt al mercat aquest mes de maig. Alhora, l’equip està en converses amb una gran multinacional d’hotels de luxe per implantar el producte a les seves suits, revela l’emprenedor. Ara l’emprenedor espera que OKO trobi el seu nínxol de mercat i de mica en mica converteixi els marcs de fotos convencionals en finestres obertes al món.

stats