APLICACIONS
Empreses 06/07/2014

El litre de suor es paga amb regals i ofertes

La plataforma digital WeFitter recompensa els que practiquen esport gràcies a l’acord amb una quinzena de ‘partners’ del sector

Franc Marín-camp
2 min

CANVIAR ELS QUILÒMETRES PER ofertes, regals i descomptes. Això és el que ofereix la plataforma digital que han ideat Carlos Rodés i Roger del Sol, que aprofita la moda de córrer -i l’auge de les aplicacions que registren l’exercici físic- per promocionar els hàbits de vida saludables entre els usuaris.

Llançada al juny, WeFitter ja té 500 usuaris. És tan fàcil com arrencar a córrer i acumular punts a mesura que es perden calories. Després, l’esforç que s’ha fet podrà convertir-se en una setmana de gimnàs gratuïta, roba i complements esportius, productes nutricionals i, fins i tot, descomptes en hotels. “La idea és oferir recompenses exclusives”, explica Rodés, que defuig els obsequis provinents de liquidacions i outlets. “El que es pretén és oferir productes relacionats amb l’esport i que permetin fidelitzar els clients amb els nostres partners ”, afegeix. Entre aquests partners hi ha la cadena de gimnasos Dir, Tradeinn, Hotels Catalonia, Woki Market, Ulabox i, aviat, Grandvalira. Les companyies associades amb WeFitter també poden plantejar “reptes esportius” als usuaris, que, un cop assolits, es converteixen en premis. De la mateixa manera, els partners poden utilitzar l’aplicació com a marca blanca i oferir-la només als seus clients, i evitar així que amb els punts que guanyen els esportistes amateurs acabin adquirint els premis de la competència.

De moment, la plataforma WeFitter està en fase beta, però Rodés i Del Sol esperen tenir-la enllestida com a aplicació a partir del setembre. La inversió que han fet fins ara és de 25.000 euros, i ara estudien fer una primera ronda de finançament. Els dos emprenedors han iniciat, en paral·lel, una campanya de crowdfunding amb què pretenen obtenir 1.000 euros i, sobretot, saber l’acollida que té l’aplicació entre els amants de l’esport. Preveuen tancar l’any amb uns 2.000 usuaris actius.

stats