Empreses 27/04/2014

Un laboratori a Barcelona

Henkel estudia amb tècniques d’‘eye tracking’ des de Barcelona la disposició dels seus productes als prestatges dels súpers

D.s.u.
2 min

Un dels exemples més pròxims de neuromàrqueting és el shopper lab que Henkel té a Barcelona. El va inaugurar el desembre de l’any passat i és la recreació d’un supermercat, on els clients arriben -sense saber que són a Henkel, perquè no hi ha cartelleria- i fan una compra amb unes ulleres especials que els segueixen la mirada, és a dir, d’ eye tracking. Amb aquesta informació, Henkel pot saber si els seus productes són prou visibles a les prestatgeries: ja sigui pel tipus de packaging o per la disposició dels productes.

“És més fiable que els altres tests, ja que aquí el client no declara que fa. Sabem què està fent”, afirma la directora general de productes de bugaderia i cura de la llar de Henkel per a Espanya, Núria Ribé. De moment, han fet una desena d’estudis per a diversos distribuïdors dels sectors, i en cadascun hi participen entre 50 i 200 persones.

L’objectiu de Henkel amb aquesta acció és “entendre el lineal i simplificar-lo perquè el consumidor trobi el producte de manera eficient”, i també permet “entendre el comprador en el punt de venda i, per tant, ajudar el distribuïdor amb millors propostes”.

Amb la crisi, els consumidors planifiquen més la compra a casa, explica Ribé, però tot i així “un terç dels actes de compra es decideixen al supermercat”. Per aquest motiu és important que els productes hi estiguin presentats de manera atractiva.

La tècnica de l’ eye tracking que utilitza Henkel és una de les més utilitzades en el sector i mostra zones calentes i zones fredes: allà on el consumidor mira i allà on no mira. A més, a les ulleres que posen als consumidors hi ha un micròfon que enregistra tot el que diuen, encara que sigui en veu baixa, una informació que també es processa.

“És possible detectar els impulsos que experimentem a nivell del subconscient”, van explicar des de Henkel en un comunicat. El de Barcelona és el primer shopper lab de Henkel al món, i s’hi poden fer també estudis per a altres països.

stats