TURISME
Innovació 09/07/2016

Un guia turístic particular (i no intrusiu) a Google Maps

TripUniq ven itineraris personalitzats fets per experts locals per cinc euros i a través d’un programari propi

Júlia Manresa
2 min
Un guia turístic particular  (i no intrusiu)  a Google Maps

Omplir Instagram de fotografies de cada punt emblemàtic que es visita durant un viatge per demostrar que “jo també hi he estat” és una de les conductes més típiques de l’anomenada generació millennial. Sense que impliqui una contradicció, també és molt propi dels nascuts a partir dels 80 voler sentir-se únics al mateix temps que necessiten tenir com més m’agrada . Per això estan en auge aplicacions de mòbil que venen experiències més locals i menys massives, com llogar una habitació a un particular a través d’Airbnb o encarregar un guia turístic local a Trip4real que ensenyi els llocs menys concorreguts pels turistes.

Tenir la sensació que és un mateix qui va descobrint els racons que més li agradaria visitar d’una nova ciutat és el que intenta aconseguir TripUniq, una plataforma que connecta experts guies locals amb turistes que busquen una experiència personalitzada en una nova ciutat. Aquesta plataforma la va impulsar l’enginyer industrial Charles Elias, que havia sigut cofundador d’Offerum l’any 2010 i que després de treballar com a enginyer durant cinc anys va decidir dedicar-se a viatjar durant un any i obrir un blog.

L’equip de TripUniq ha desenvolupat una plataforma online que té un aspecte molt semblant a Google Maps i a través de la qual els experts locals nomenats poden confeccionar els seus propis itineraris depenent dels gustos del turista que els sol·licita.

El funcionament és similar al de la plataforma de lloguer d’habitacions i apartaments turístics Airbnb. Un particular tria una ciutat a la qual vol viatjar i a través de TripUniq contacta amb un dels experts locals de la seva xarxa per fer-li una mena de comanda. Per fer-ho com més acurat millor, s’hauria d’incloure la durada del viatge, l’allotjament i gustos i preferències com ara l’afició pels museus, el menjar tradicional o la literatura. A partir d’aquesta informació, un guia expert seleccionat pels responsables de l’aplicació confecciona un itinerari a través de la plataforma catalana.

La gràcia d’aquesta plataforma col·laborativa, diu el seu fundador, és que els turistes no han d’anar acompanyats dels guies. “És una experiència personal i privada, no hi ha aquell element intrusiu de quan contractes un guia local que t’ha d’acompanyar a tot arreu, i això, alhora, dóna certa sensació d’estar descobrint la ciutat per un mateix”, diu Elias.

Cada itinerari val cinc euros, un preu “realista”, segons el fundador d’aquesta plataforma, que ja està disponible a la majoria de capitals europees, perquè els experts seleccionats acostumen a ser blogaires que “ja ho fan o de manera gratuïta en les seves publicacions o que són prou bons per aconseguir força demanda”, explica Elias. L’objectiu a partir d’ara és expandir el negoci per arribar a ser rendibles.

stats