Tecnologia
Innovació 12/03/2023

TipsterChat, el guru català de les apostes esportives

La companyia ja factura prop de 2 milions d'euros i busca finançament per guanyar presència a l'Amèrica Llatina

3 min
Il·lustració Tipster

BarcelonaEs consideren un "Airbnb de les apostes esportives", i el seu model de negoci es basa en una xarxa social o un marketplace on grans experts en la matèria donen consells de pagament per apostar "amb cap". És TipsterChat, el guru català de les apostes del món de l'esport; una start-up cofundada per Eloi Montes, Dani Flores i Àlex Lopera, exfundador de l'aplicació de pagaments Verse.

Tot i que el món de les apostes ha estat darrerament en el centre del debat i s'ha posat en dubte els xats de Telegram que proposaven juguesques en cases d'apostes, la ment pensant darrere TipsterChat, Eloi Montes, rebat qualsevol incitació des de la seva empresa: "No vam crear TipsterChat perquè la gent aposti més o perquè més gent entri en aquest món. Vam crear TipsterChat perquè els que ja aposten prenguin millors decisions", defensa.

Compartir apostes

Comencem pel principi: què és un tipster? És el nom que reben les persones que donen consells per apostar o que comparteixen les seves apostes al públic. Acostumen a ser apostadors professionals o especialitzats en el camp en què es juguen els seus diners, i fa anys que se'n poden trobar per fòrums i blogs. De fet, Eloi Montes va entrar al món de les apostes quan només tenia 17 anys per guanyar alguns diners a finals de mes, informant-se a través de blogs i copiant apostes d'altres tipsters, i ràpidament va decidir fer-se tipster ell mateix.

"Vaig decidir especialitzar-me en el tenis, que em semblava l'esport més fàcil perquè és u contra u. Vaig obrir un compte de Twitter per compartir les meves apostes i em vaig especialitzar de veritat, viatjant a un munt de tornejos de tenis per tot el món. El que va triomfar més va ser que ensenyava que realment seguia els jugadors de veritat: intentava dormir als mateixos hotels que ells, anava als seus entrenaments i compartia tots els meus coneixements al compte". Amb aquesta estratègia, Montes ràpidament va aconseguir milers de seguidors, i va decidir monetitzar-ho: va crear un grup de mecenes i ja no compartia tot el seu coneixement gratuïtament, només una part, i la resta ho compartia en grups privats a canvi d'un pagament. D'aquí va sortir TipsterChat, que és "exactament això", però amb més tipsters, una capa de tecnologia i més mecanitzat.

Poc després, Eloi Montes es va ajuntar amb Dani Flores, l'actual director financer de l'empresa, i amb Àlex Lopera, exfundador de la fintech barcelonina Verse, la competència de Bizum. Després d'obrir canals de Telegram i grups de WhatsApp, tot els acabava quedant petit i, finalment, el 2019 van llançar al mercat TipsterChat, una aplicació mòbil que ja compta amb més de 200 tipsters que, per esports i categories, fan pronòstics d'apostes. En definitiva, el mateix que fa temps que fan webs de trading com eToro o Plus500, en què una part de l'apli es basa en una xarxa social en què traders especialitzats hi diuen la seva; en aquest cas, però, portat al món de les apostes.

Model de negoci

Els fundadors consideren que TipsterChat és una aplicació de continguts. El model de negoci es basa, d'una banda, en una subscripció prèmium que inclou els canals dels tipsters, que són gratuïts, i una part de contingut de pagament, en què "sempre és decisió del tipster triar quin contingut regala i quin no". Quan l'usuari paga per veure un contingut d'un tipster, el 70% del pagament és per a l'expert i el 30% restant per a la companyia. També hi ha opció de subscripcions mensuals.

D'altra banda, una bona part dels ingressos de TipsterChat provenen de la publicitat, "aproximadament el 50% del total". Els que es publiciten són principalment cases d'apostes, tot i que des de la plataforma no es pot apostar, i asseguren que ells "no estan casats amb cap casa d'apostes", són "independents". Pel que fa als gurus, no hi ha una comprovació estricta de les prediccions que fan per part de l'empresa, si bé se sustenten en "un acte de fe, basat en els seus encerts previs" i en les grans comunitats que mouen.

La clau del seu creixement exponencial en només tres anys ha estat "els mateixos tipsters", explica Montes. "Vaig anar a buscar tipsters que coneixia per portar-los a TipsterChat, i ells feien la feina de portar la seva comunitat a l'aplicació". Així, compten amb 500.000 usuaris registrats i estan entrant amb força al Brasil i Mèxic. Tenen més de 20 empleats i el 2022 van tancar amb una facturació d'1,7 milions d'euros, el triple que el 2021. Actualment, tenen en marxa una ronda d'inversió amb l'objectiu d'aixecar quatre milions d'euros per créixer a tot Amèrica, especialment als Estats Units, Xile, Perú i Colòmbia.

stats