ALIMENTACIÓ
Innovació 15/09/2019

El refresc per a esportistes que fugen dels sucres afegits

Les begudes isotòniques Raw Super Drink, amb fruites ecològiques, ja es distribueixen a gairebé tot l’Estat

Paula Solanas
3 min
El refresc per a esportistes que fugen dels sucres afegits

Demanar una llauna d’Aquarius per recuperar-se d’una cursa significa ingerir de cop més de vint grams de sucre. Si tries l’ampolla de mig litre de Powerade, la xifra puja fins als 37,5 grams. Encara que alguns refrescos s’hagin posicionat al mercat com a begudes isotòniques per a esportistes, l’enorme quantitat de sucres que contenen fa que els nutricionistes no les considerin com la millor opció. Aquest és el nínxol de mercat que va veure Rubén González (a la foto), un asturià amb més d’una dècada d’experiència en el sector de les begudes ensucrades i que ara ha volgut trobar-hi una alternativa. El resultat es diu Raw Super Drink. “Em vaig posar en contacte amb uns desenvolupadors de producte a Alemanya, només per veure si era possible”, explica. Per descobrir-ho hi va invertir tots els seus estalvis i va dedicar un any i mig de feina a investigar diferents fórmules.

En el cas de Raw Super Drink, la clau perquè la beguda es pugui considerar isotònica és en els ingredients. González els enumera: “Aigua de manantial amb càrrega electrolítica, aigua de coco que aporta magnesi i potasi i sal marina per compensar la pèrdua de sal del cos”. A aquest còctel hi afegeix fruites ecològiques com els nabius, el margalló del Brasil (també conegut com a açaí ) o el baobab, un superaliment de l’arbre amb el mateix nom que, segons l’emprenedor, conté sis vegades més vitamina C que la taronja. Per a González, begudes com l’Aquarius o el Powerade no es poden considerar isotòniques en termes científics. “Ens han fet creure que ens cal sucre després de fer esport i no és cert”, diu el fundador de l’empresa amb seu a Sant Boi de Llobregat.

El projecte ha acumulat una inversió de 600.000 euros i compta amb accionistes com el grup Capsa Food (propietaris de Central Lechera Asturiana) i el pilot de motociclisme Aleix Espargaró. “Quan vaig tornar d’Alemanya, em vaig reunir amb distribuidors per veure si el producte podia encaixar i la resposta va ser bona”, assegura González. El llançament va ser el novembre de l’any passat, gràcies a la injecció d’un inversor privat. De fet, en un primer moment Capsa Food va proposar a l’emprenedor comprar-li la idea, però l’asturià va optar per tirar-la endavant amb el grup alimentari com a principal inversor, amb un 25% del capital de la companyia.

Ara les ampolles de mig litre de Raw Super Drink -amb un preu d’1,5 euros- es poden trobar a 2.500 punts de venda en cadenes de supermercats com El Corte Inglés, Carrefour i Condis. També en botigues de proximitat i establiments esportius ja és possible comprar la beguda isotònica catalana. “Les vendes van millor que el pla de negoci que havia dissenyat”, afirma González. Calcula que en el primer any en marxa vendran mig milió de refrescos i assoliran uns ingressos de 600.000 euros.

El següent pas és que Raw Super Drink traspassi fronteres. Per ara la distribució ha arribat a Holanda, però el seu fundador insisteix que estan en converses per posar un peu a tres països més, entre els quals esmenta Sud-àfrica, França i Portugal. A banda de l’estranger, a González també li agradaria veure la seva beguda isotònica a les taules dels restaurants. És per això que a l’empresa treballen per crear un format de llauna de 33 centilitres per al canal horeca que veuria la llum a la primavera. “Vam buscar que les diferents línies tinguessin un gust que es pogués acompanyar amb el menjar”, indica. Per continuar amb aquesta expansió aspira a incorporar altres esportistes d’elit que, com el mateix Espargaró, facin tant d’inversors de l’empresa com d’ambaixadors de la marca.

stats