LOGÍSTICA
Innovació 30/10/2016

Paqueteria instantània entre comerços per resistir a Amazon

La ‘start-up’ Shargo gestiona una flota de repartidors autònoms per fer enviaments entre negocis i a demanda

J.m.
3 min
Amazon ja reparteix comandes en menys d'una hora a Barcelona

Cada vegada és més difícil caminar per Barcelona i no creuar-se amb una bicicleta o una moto que portin la capsa portapaquets de plataformes d’enviament a domicili com Deliveroo o Glovo. Dins les ciutats és una tendència creixent la de fer-se portar encàrrecs a demanda, sobretot menjar o compres de supermercat. Aquesta opció és possible gràcies al naixement i auge de diverses aplicacions de mòbil que ofereixen aquest servei en franges de menys d’una hora. Ho aconsegueixen a través de xarxes de repartidors autònoms que es connecten a la plataforma i agafen comandes segons la proximitat i disponibilitat.

Una de les claus del creixement del comerç electrònic és precisament la capacitat que el negoci té d’oferir uns servei de logística ràpids i eficients. La companyia que fins ara ha aconseguit optimitzar al màxim aquest servei és ben coneguda, el gegant i rei del comerç electrònic, Amazon. Justament aquesta tecnològica nord-americana ha fet una gran aposta per Catalunya i, a banda d’instal·lar-hi el seu centre logístic més gran del sud d’Europa, ha estrenat recentment el seu servei Prime Now, que entrega la compra a domicili en un màxim de dues hores a Barcelona i 26 municipis més de la seva àrea metropolitana.

Davant d’aquesta amenaça són molts els negocis tradicionals que s’han posat les piles per mirar de competir amb Amazon i d’altres comerços en línia. I aquí és on entra Shargo. Els fundadors d’aquesta plataforma són els germans Pau i David Castillo, Guillem Solé, Pau Ballart i Eloi Urdangarín. Tal com explica Pau Castillo, que és el conseller delegat de l’empresa, Shargo va néixer com una xarxa de repartidors i transportistes autònoms, que van en bicicleta, en moto i furgoneta, que es connecten a la plataforma i reparteixen els productes de diversos comerços.

El seu client, però, són les empreses, no els usuaris. Per tant, no és una aplicació de mòbil a través de la qual es pugui sol·licitar un enviament a domicili, sinó que Shargo ofereix el servei a companyies com Nostrum o L’Òptica Universitària, i s’encarreguen dels seus enviaments. En el cas de Nostrum, per exemple, acaba d’estrenar el servei d’entrega instantània i Shargo és la plataforma que fa el servei. En el cas de L’Òptica Universitària, Shargo s’encarrega d’enviaments entre botigues, per exemple, per gestionar l’estoc de referències, però també de l’enviament a domicili de productes de necessitat recurrent com ara les lents de contacte.

Els repartidors de Shargo van començar a treballar al febrer, després que l’empresa rebés una inversió inicial de L’Òptica Universitària i altres inversors privats com Francesc Pi, Josep Maria Playà i Javier Cornejo. Amb menys d’un any, però, Shargo ja reparteix a Barcelona, Madrid i Sant Cugat i el seu objectiu és anar obrint-se a altres ciutats d’Espanya en funció de les sol·licituds dels seus clients, entre els quals també hi ha Privalia, Matías Buenos Días o Tea Shop.

Aquesta start-up assegura que no se sent amenaçada per l’arribada de nous serveis d’Amazon a Catalunya, sinó tot el contrari: “Nosaltres aspirarem a ser clients d’Amazon i convertir-nos en una peça més de la seva estructura logística”, explica Pau Castillo, conseller delegat de Shargo, que ja avança que grans distribuïdors de sectors diversos, com la moda, s’han interessat pel seu producte.

stats