CONSUM
Innovació 12/01/2020

El ‘microones’ del futur refreda la cervesa en un minut

La ‘start-up’ nord-americana Matrix, coneguda per fabricar els rellotges PowerWatch, ha presentat l’invent al CES 2019

Paula Clemente
2 min
El ‘microones’ del futur refreda la cervesa en un minut

La màquina és una mica més grossa que una cafetera de les que funcionen amb càpsules. L’estètica -l’aparell recorda més aviat un altaveu- no acaba de lligar amb una època en què s’espera gairebé invisibilitat en la tecnologia però, si l’invent funciona, possiblement se li perdonaran aquestes petiteses: la companyia nord-americana Matrix ha presentat al CES Las Vegas (primer gran congrés tecnològic de l’any) un electrodomèstic que refreda les begudes en qüestió de minuts. Un aparell que promet acabar amb les hores que es perden mentre s’espera que una cervesa, un refresc o el vi estiguin a una temperatura perfecta per consumir-los.

Es diu Juno i, en lloc de transformar l’energia elèctrica en microones que escalfin el menjar, utilitza energia termoelèctrica amb la capacitat oposada: eliminar l’escalfor, fins i tot la de dins d’una llauna. Ho aconsegueix fent girar el recipient a molta velocitat per portar les molècules més càlides a la vora de la llauna sense fer (avisa l’empresa preventivament) que les begudes amb gas perdin propietats. I, segons els periodistes especialitzats als quals han fet demostracions del producte, la màquina compleix. Les begudes surten fredes: la cervesa, en un o dos minuts, i el vi, en entre tres i cinc. L’estona, de fet, només depèn de la temperatura que prefereixi l’usuari, perquè Juno -diuen els fabricants- pot arribar a congelar.

L’empresa que hi ha al darrere és una start-up coneguda per ser la fabricant dels PowerWatch, uns rellotges intel·ligents pensats especialment per a esportistes, que funcionen alimentats per l’escalfor del cos humà. La companyia, que fa temps que busca nous reptes, va decidir aprofundir en el seu nínxol d’expertesa (l’energia termoelèctrica) per resoldre altres reptes. I el primer que els va venir al cap va ser trobar una manera ràpida de refredar el vi.

L’única trampa és que l’electrodomèstic encara no és al mercat. Matrix espera començar a comercialitzar-lo a partir de l’agost. Pel camí, ha demanat finançament popular a través de l’eina de crowdfounding Indiegogo, i amb la promesa als mecenes dels primers Juno un cop estiguin fets. La inversió és atrevida, però la proposta ja ha convençut força gent: l’empresa buscava 90.000 euros per començar els tests definitius i, amb encara 20 dies per tancar la campanya, ja en té 150.000.

stats