TECNOLOGIA
Empreses 28/02/2016

‘Start-up’ tecnològica busca...

Zeebe és una nova aplicació mòbil que facilita la cerca de feina a perfils tècnics i directius, molt focalitzada en les joves empreses tecnològiques

-elena Freixa
2 min

La cerca de feina pot ser de vegades en un maldecap a dues bandes. En un cantó hi ha el candidat, que sospita que el seu currículum va directe a una bústia de correu amb centenars de contrincants, i a l’altre, el reclutador, que ha de fer un cribratge molt intens per destriar els perfils que encaixin amb el que busca. L’aplicació mòbil Zeebe vol alleugerir aquesta feina posant en contacte professionals i empreses a través d’un sistema que puntua els candidats segons les capacitats i habilitats que certifiqui al seu perfil. Zeebe s’orienta a un nínxol del mercat de treball molt concret: el dels professionals tècnics i directius d’empreses joves i amb un important component tecnològic. “Tota la nova economia demanda perfils tècnics de tot tipus, des de programadors fins a dissenyadors o experts en màrqueting”, explica el cofundador i conseller delegat, Luis Zabala.

Amb aquesta especialització, defensa, Zeebe no entra en competència directa amb d’altres aplicacions similars que s’enfoquen a qualificacions més baixes i de sectors diversos. “Ens volem centrar en el que s’anomena treballador white collar i no en el blue collar, que s’usa en terminologia anglesa per a les feines més manuals”, afegeix Zabala.

Tot just fa dues setmanes que Zeebe està en marxa i la seva presentació oficial ha coincidit amb la cita d’start-ups 4YFN durant el MWC de Barcelona. L’empresa ja té un centenar d’ofertes d’empreses com Privalia, SocialPoint, Groupalia, LetsBonus o iSalud, que ha sigut l’última a incorporar-se. En els primers sis mesos, la companyia espera arribar a les 4.000 o 5.000 ofertes i als 100.000 candidats actius a Catalunya, que és el mercat on es vol centrar en aquests primers estadis del negoci. La facturació prevista prefereixen no aventurar-la perquè el projecte es troba encara en fase de llançament, sosté el director general.

Zabala ha fundat Zeebe amb el seu soci Ferran Güell, que és director de màrqueting de Privalia. Per cercar clients i amb la responsabilitat de director de negoci hi ha Luis Conde, fill de l’empresari amb el mateix nom que va fundar l’empresa de selecció de directius Seeliger y Conde. L’equip el completen experts que han treballat en empreses com Facebook, Google i Infojobs, explica Zabala. La inversió inicial per arrencar el projecte ha sigut de 150.000 euros, que han aportat els propis socis i persones del seu entorn. “Hem començat recorrent a família, amics i coneguts que han cregut en nosaltres”, diu Zabala.

stats