MODA
Empreses 16/11/2014

La fàbrica, a Catalunya; el gènere, en córners a l'estranger

La roba femenina de Naulover busca els grans magatzems per refermar el creixement internacional

Franc Marín-camp
2 min

Créixer a través dels grans magatzems. Aquesta és l’estratègia de la firma catalana Naulover -especialitzada en gènere de punt- a l’hora de conquerir els mercats exteriors. La companyia vol ampliar d’aquesta manera la seva presència a l’estranger: “Ara està al voltant del 25% de la xifra total de negoci, però volem que sigui del 50% en 5 anys”, explica la consellera delegada del grup, Carme Noguera. Actualment, la marca està present en una dotzena de països, sobretot a través de botigues multimarca, però la davallada d’aquest tipus de distribuïdors ha forçat un canvi d’estratègia. “En queden de bons, però ja fa molts anys que es veu com cada trimestre van a la baixa”, explica Noguera. La companyia està negociant l’entrada a grans magatzems d’Anglaterra, Mèxic o els Estats Units. En tots aquests mercats ja hi és present, però només a través de botigues multimarca. Els articles de Naulover també poden comprar-se en països com Bèlgica, Portugal, França, Alemanya, Rússia, Polònia, Xile o Qatar.

La firma catalana distribueix els seus articles a través de 600 establiments multimarca, tant a l’Estat com a l’exterior. Però el veritable escenari de Naulover són els córners en grans magatzems. No en va, la companyia disposa de més de 900 punts de venda en centres d’El Corte Inglés a Espanya i Portugal, i també és present als magatzems italians Coin i als andorrans Pyrénées. “La idea és replicar el model dels córners en altres països. És el que hem fet sempre i és el que fem millor”, diu Noguera, que situa l’expansió del grup en països europeus i americans, i al Pròxim Orient.

D’aquesta manera, Naulover desestima l’ús de botigues pròpies per créixer, una mesura anunciada l’any passat per reforçar la presència al mercat alemany. “Sempre que vulguem entrar o reforçar-nos en un altre país ho farem a través de córners”, assegura Noguera. Entre els plans de la companyia també hi ha països com Corea o el Japó.

La fabricació local és en l’ADN de Naulover, que disposa de 9.000 metres quadrats a Mediona (Alt Penedès) repartits en dues naus. La idea de traslladar la producció a l’exterior no ha format mai part de la política d’empresa. “Estàvem convençuts que la nostra qualitat se’n ressentiria i és un punt molt fort de la marca. Teníem por de perdre la identitat si marxàvem”, diu Noguera.

D’aquesta manera, i a diferència d’altres grups de moda catalans, Naulover sempre s’ha centrat més en la producció que en el retail. “Sempre hem sigut fabricants de gènere de punt. Els besavis i els rebesavis ja eren sastres i modistes”, explica Noguera. No obstant, l’any 2011 la companyia va obrir la primera botiga pròpia a Barcelona “per fer imatge de marca i per poder representar tota la col·lecció”. També tenen un outlet a Igualada.

Naulover va facturar 18 milions d’euros en l’exercici del 2013. Una xifra que Noguera aspira a incrementar un 15% el 2014 gràcies al “bon comportament de les vendes”, i un altre 15% el 2015. “Ens està anant molt bé”, presumeix Noguera.

stats