Tecnologia

Tattoox, el Tinder dels tatuatges per fer 'match' amb l'artista més adequat per a tu

La plataforma ja compta amb més de 1.700 tatuadors entre Espanya i Llatinoamèrica

3 min
Els cofundadors de Tattoox, Jordi Tena i Joel Orteu

BarcelonaDurant l'època del confinament, Joel Orteu i Jordi Tena, dos amics de 26 anys, es van adonar que tenien, des de feia anys, una llarga llista al mòbil de tatuatges que es volien fer, però mai s'acabaven de decidir. El motiu: no trobaven el tatuador perfecte per deixar-los gravats a la seva pell, ni manera de cercar-lo de forma ràpida. Així, a finals del 2021 Orteu i Tena es van associar amb dos amics més, Genís Morral i Enric Miró, i van cofundar Tattoox, la plataforma que permet a l'usuari trobar el seu tatuador "ideal".

Inscriu-te a la newsletter Empreses Inscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

"Cal recordar que un tatuador és un artista, cadascun té la seva essència i fer match amb l'usuari és importantíssim perquè el resultat sigui gratificant per a tots", explica el cofundador i director general de Tattoox, Joel Orteu. És en al·lusió a aquest match que es defineixen com "el Tinder dels tatuatges", i la seva missió és la de "fer créixer i professionalitzar el sector sense perdre'n l'autenticitat".

De fet, el sector dels tatuatges està en constant creixement. Segons un estudi de la Comissió Europea, l'any 2002 només hi havia un 5% d'europeus tatuats; el 2016, la proporció es va enfilar fins al 12%. És, a nivell global, la sisena indústria que més creix anualment. Però tot i aquest boom, la professionalització de la indústria és molt lenta, principalment per les característiques del sector, que es mou entre la cultura artística del dibuixant i el producte de mercat, fet que els fundadors, com a amants dels tatuatges, coneixen bé.

Tattoox també vol trencar amb la por de l'usuari inexpert. "Entenem que per als inexperts costa entrar a porta freda en un estudi de tatuatge i demanar el que vols sense conèixer qui t'ho farà. I a vegades els llocs estan decorats d'una manera que tira enrere", explica Orteu. Per això, Tattoox proposa dues formes per utilitzar la seva plataforma i trobar-hi el tatuador perfecte.

Els que ja dominen més el món dels tatuatges en tenen prou entrant a la plataforma i filtrant per ubicació, estil i pressupost, entre altres opcions. Però es pot fer servir d'una altra manera: els menys experimentats, o amb menys coneixement sobre el sector, poden optar per omplir un formulari dins de Tattoox, on només cal que diguin la zona del cos on es volen tatuar, la ciutat on són, l'estil i també importar fotografies del disseny o la inspiració.

Aleshores, la mateixa empresa fa un filtratge intern i suggereix dos tatuadors a l'usuari. Aquest pot posar-se en contacte amb ells i fer una entrevista telemàtica amb l'artista per veure si el convenç alguna de les opcions. A més, una de les claus de l'èxit de Tattoox és que no tenen pràcticament competència, almenys no en el mercat europeu i hispanoparlant. "N'hi ha hagut d'altres que han intentat fer-ho, però han fracassat. Eren uns pijos d'Esade amb corbata que pretenien mercantilitzar el sector, però no l'entenien. No podien triomfar, perquè el tatuatge és més que un producte".

Tattoox va començar amb tatuadors només de Barcelona i Madrid, "on va tenir una gran acollida", i aleshores van decidir expandir-se per tot Espanya. D'això en fa tan sols quatre mesos. Actualment, estan obrint mercat a Colòmbia i Mèxic, i ja compten amb més de 1.700 tatuadors i estudis de tatuatge a la plataforma. El model de negoci es basa en el fet que els estudis paguin una subscripció a canvi d'aquest nou canal per captar clients.

Segons Orteu, "primer preferim entrar a Llatinoamèrica, i més endavant ja anirem a la resta d'Europa, però creiem que dominar la llengua és molt important per trobar aquesta sinergia i aquest match que busquem", explica. Des que van començar, han aconseguit doblar els ingressos mes a mes, i esperen tancar el 2022 amb un milió d'euros transaccionats en tatuatges a través de la plataforma.

Pel que fa al finançament, la plataforma va tancar una primera ronda de 135.000 euros, i poc després va tancar-ne una segona de 350.000. Abans de l'estiu del 2023 esperen tancar una tercera ronda amb l'objectiu d'assolir un milió d'euros i que els permeti seguir la seva expansió per l'Amèrica del Sud, perseguint el propòsit de "construir la comunitat més gran de tatuatges del mercat hispanoparlant".

stats