25/09/2021

‘Stop and think’

2 min

El millor cap que he tingut mai ens repetia sovint una màxima: “L’empresa la porteu vosaltres. La gestioneu vosaltres. La tireu endavant vosaltres. Jo només dono l’orientació i us ajudo quan teniu problemes”. Exagerava. El seu rol era molt més important del que s’atribuïa però tenia raó quan deia que érem nosaltres els que tiràvem endavant.

Nosaltres érem els mànagers que guiàvem el dia a dia de l’empresa. Molt en contacte amb les operacions, amb els clients, amb el terreny gràcies als nostres equips, però suficientment a prop dels directius per conèixer de memòria l’estratègia i posar en pràctica les accions dirigides a fer créixer la companyia.

Un recent estudi de l’americana Gallup parla precisament de la incidència dels mànagers en les empreses avui en dia. La primera conclusió de l’estudi és normal: el 80% dels resultats d’un equip depenen del mànager que el gestiona.

La segona, però, és molt més sorprenent, i afirma que només el 35% dels mànagers estan compromesos i alineats amb les seves empreses. Això implica que el 65% no ho estan! De fet, només un de cada dos responsables que consideren que el seu cap és una persona oberta i fàcil de tractar estan compromesos amb l’empresa. Igualment només estan motivades dues de cada tres persones que pensen que el seu responsable jeràrquic els ajuda a establir les prioritats, un objectius clars, i que es focalitza en els seus punts forts.

Sempre hauria dit que quan el cap és una persona oberta i fàcil de tractar, quan ajuda a establir prioritats i objectius clars i, a més a més, es focalitza en els punts forts de la seva gent i els ajuda a millorar, el 100% dels mànagers estarien compromesos amb la seva organització. La realitat, però, és molt més complexa, i l’estudi indica que cal posar les persones i no els professionals al centre de tot per millorar. Com deia aquell cap quan les coses es torçaven, ens cal un stop and think.

stats