Empreses 06/04/2014

El racó del consumidor

i
Josep Maria Galí
2 min
El racó del consumidor

Llenceria

Les set del vespre. Surto del despatx i en la meva ruta habitual, pujant pel carrer Major, passo per davant d’una botiga de llenceria fina del barri. És una botiga de tota la vida però moderna, posada al dia, amb uns aparadors cuidats i un marxandatge que la faria digna d’un carrer de primera. És d’aquestes botigues que mai t’esperes que pugui plegar. Una mena de Colmado Quilez de la llenceria, amb les millors marques i una cuidada posada en escena. Ja havien posat els aparadors d’estiu, amb fotos precioses d’unes senyores impressionants amb uns banyadors que encara les feien més impressionants.

Liquidació

Doncs, per a sorpresa de tots, abaixa la persiana. Fa dies vaig veure un cartell sospitós. “Es lloga”, deia. Dos dies després, “Liquidació”, el cartell fatídic que dóna a entendre que alguna cosa no va com cal. Parlo amb una clienta de l’establiment. Es veu que l’amo li va comentar que ja feia un temps que no guanyaven per cobrir les despeses i els feia temor caure en deutes d’aquells que costen de pagar. Definitivament, la gent hem canviat el xip a l’hora de consumir. Parlo amb el director d’una empresa de moda coneguda i em comenta el mateix: “La gent abans de comprar roba es mira l’armari com mai”.

La monja

I avui, camí de casa, em torno a fixar en la botiga. Segueix de liquidació, amb un enorme cartell de “50%” a la porta. I el que em crida l’atenció aquesta vegada no són les fotografies de senyores impressionants amb banyadors immillorables, sinó una monja que està mirant els aparadors amb una parsimònia i una calma dignes del millor connaisseur. Porta una faldilla grisa, una faixa negra, un mocador gris al cap que aguanta amb una cinta també negra, mitjons i sabates també negres. “Què deu mirar aquesta bona dona?”, em pregunto. I un cop a casa em penedeixo de no haver-l’hi preguntat...

stats