MODA
Empreses 05/06/2016

Els polos que no es planxen ni s’encongeixen

Batech, una marca de moda que utilitza teixits tècnics i que en només quatre anys s’ha fet un forat a les botigues multimarca, ja mira a l’exterior

Elena Freixa
3 min
Els polos que no  es planxen ni s’encongeixen

Les propietats dels teixits tècnics traslladades a la roba de vestir. Anar a l’oficina o de viatge amb un polo que no cal planxar estalvia maldecaps i, fins i tot, espai a la maleta, on pot anar ben rebregat. Aquest és part de l’atractiu de Batech, una marca de roba catalana que està en plena expansió amb una col·lecció de polos fets a partir de teixit tècnic desenvolupat i fabricat a Catalunya. La companyia, cofundada per Santi Simon i Lluís Latorre, acaba d’obrir la primera botiga física a Tarragona després de tres anys de llançament i distribució a botigues multimarca de moda d’home a tot Catalunya.

La col·lecció s’ha basat fins ara estrictament en polos per a homes, a partir d’una gamma de colors llisos “fàcils de combinar”, explica Simon, tot i que ja comença a ampliar-se cap a la combinació de diverses tonalitats. Batech està a punt de llançar aquest estiu la primera col·lecció femenina, després de la bona rebuda que ha trobat.

L’any passat, la facturació de l’empresa va arribar als 350.000 euros i aquest 2016 els empresaris confien a arribar als 600.000, un salt de més del 70% que implicarà confeccionar uns 20.000 polos.

Els polos estan fets de diferents tipus de polièsters, explica Santi Simon a l’ARA, però són materials “molt allunyats de la imatge que tenia abans la gent quan es parlava de polièsters”. De fet, una de les obsessions ha sigut aconseguir un teixit que donés una impressió “acotonada” al producte i que no fos rígid. “Hem anat evolucionant cap a un aspecte cada cop més semblant al cotó”, explica Simon.

A més de les qualitats que resulten còmodes, com el fet de no descolorir-se a la rentadora, Simon explica que les peces tenen altres valors afegits, com la transpirabilitat o la protecció contra els rajos ultraviolats. Tot i això, defensa, fa que el producte tingui un preu mitjà-alt.

La botiga de Tarragona, situada al centre de la ciutat, és el primer contacte directe de Batech amb el client final. “És interessant perquè hi passa molta gent i molts turistes i hem vist que el producte agrada”, sosté Simon. Destaca especialment les vendes a clients francesos i nòrdics. En una segona fase, explica l’empresa, Batech vol obrir també una botiga de referència a Barcelona, on confia poder aprofitar encara més el filó del turisme.

Un argument que utilitza Batech, i que funciona tant amb el client de casa com amb l’estranger, és el made in Barcelona. “Hem aprofitat la transformació del sector tèxtil tradicional català i en volem fer bandera, perquè hi ha empreses molt bones”, sosté Simon. En el disseny i la fabricació d’un polo Batech hi intervenen una llarga llista de tallers locals. El disseny es fa a Barcelona, el polo es teixeix a Sant Vicenç de Castellet, la confecció és a Terrassa, els botons vénen de Santa Perpètua de Mogoda i els acabats es fan a Mataró. Fins i tot les etiquetes s’elaboren en un taller de Castellar del Vallès, on Batech té les oficines.

El projecte empresarial va tenir un origen curiós: tots dos emprenedors es van conèixer en una AMPA escolar. Simon és un enginyer industrial forjat a la multinacional Ficosa, entre altres empreses, a qui se li va despertar el cuquet de l’emprenedoria. Va conèixer Latorre, un tècnic expert en el sector tèxtil, i van crear els polos Batech que ja es venen en 40 botigues a Catalunya i a la seva web.

stats