Empreses 19/06/2016

Olivier Plante: "No tenim cap data límit per començar a facturar; per a nosaltres és bon senyal"

Conseller delegat de ThingThing, 'start-up' de teclats per a mòbils

Paula Solanas
3 min
Olivier Plante:“No tenim cap data límit per començar a facturar; per a nosaltres és bon senyal”

Heu llançat un teclat per a mòbils que permet accedir a documents o aplicacions sense canviar de pantalla. Com voleu convertir-ho en un negoci? ThingThing és un teclat de tercers, és a dir, fem servir l’espai dins del sistema operatiu perquè puguis accedir al teu calendari, arxius de Dropbox, posts de Facebook… Vam deixar enrere el teclat mecànic i ara el digital també ha d’evolucionar. Per ara aquest és el projecte, que està derivant cap a una plataforma de serveis. Per exemple, si vas al cinema amb amics i estàs parlant sobre quina pel·lícula podeu veure, no té cap sentit que hagis d’obrir el cercador per consultar les opcions i comprar les entrades, pots fer-ho tot sense canviar d’aplicació. El model de negoci és cost per clic a través de les companyies que s’integren en el teclat. Ens volem centrar en serveis com els viatges, l’oci, el comerç electrònic o la música.

Vau guanyar el premi Disrupted by Mobile al 4YFN del Mobile, que us va ajudar a tancar una primera ronda de 350.000 dòlars el mes passat. ¿Podreu mantenir l’interès dels inversors fins que monetitzeu l’aplicació? Es tracta de trobar l’equilibri entre l’execució i la història que vols vendre. Els inversors han confiat en el nostre equip per desenvolupar una eina que s’utilitzi cada dia, però abans d’això volem provar algun tipus de monetització. Hi ha aplicacions que valoren més fer créixer el nombre d’usuaris i pensen que després ja trobaran el model de negoci. De fet, algunes han fracassat estrepitosament perquè no poden convertir un usuari gratuït en un de pagament. En el nostre cas, podem generar diners a través dels continguts als quals accedeixes a través del teclat. Si aconseguim 8 milions d’usuaris la facturació arribarà als 12 milions d’euros.

I com hi arribareu, als 8 milions? Ens movem en la missatgeria mòbil i aquí es on es cou el boca-orella. A més, tenim una sèrie de socis que anunciarem aviat, que acumulen uns 120 milions d’usuaris entre ells. Quan comencin a promocionar el nostre producte als seus clients, creixerem molt ràpidament. Ara tenim uns 20.000 usuaris actius, que van i vénen mentre millorem la versió.

¿Us poseu alguna data límit per començar a facturar? No, i crec que en el nostre cas és un bon senyal. Forma part de l’estratègia de negoci i volem continuar així. Ara hem d’assegurar més inversió i volem tancar una ronda de 2,5 milions de cara a principis del 2017. Trobo que a Barcelona hi ha una sèrie d’empreses que es dediquen a copiar i enganxar models que ja estan provats en altres mercats. Això també està dirigit pel corrent d’inversors, que s’arrisca poc i els tranquil·litza posar els diners en coses que ja funcionen. Personalment això no em motiva i no crec que sigui innovació.

¿Què passa si aplicacions com Facebook Messenger o WhatsApp incorporen el que voleu oferir vosaltres? Per ara, estem segurs que no ho faran. Facebook Messenger té el somni que és possible agrupar tothom en una mateixa plataforma. Tot i així, si mires com es fan servir els mòbils a Europa i als Estats Units hi ha una multiplicitat d’aplicacions de missatgeria: Skype, iMessage, Viber, Telegram, Line, Google Hangouts… Cadascuna amb una funció o un grup social diferent. El nostre model té sentit perquè el teclat és l’element compartit en totes elles.

stats