22/01/2022

A Microsoft se li posa cara de Disney

2 min

Microsoft s’ha compromès aquesta setmana a pagar l’equivalent a 60.000 milions d’euros per Activision Blizzard, l’empresa al darrere de franquícies de videojocs tan populars com Call of Duty, World of Warcraft, Guitar Hero, Tony Hawk, Crash Bandicoot i Candy Crush, aquesta com a conseqüència d’haver comprat en el seu moment l’estudi King, centrat en jocs per a mòbil. La xifra és gairebé el triple del que li va costar a Microsoft la xarxa social LinkedIn fa cinc anys, o vuit cop més del preu de Skype, per citar dues operacions que en el seu moment ens van semblar d’escàndol. No és només l’operació més gran de la història dels videojocs. També és la compra més cara de Microsoft, i que l’empresa hi dediqui gairebé la meitat de l’efectiu que té ara a la caixa indica com és d’important per a ella situar-se entre les que marquen la pauta en el principal mercat d’entreteniment.

Per molt que els directius de Microsoft mencionessin repetidament que aquesta compra va sobretot de prendre posicions en el metavers que està tant de moda, amb això només pretenien desmarcar-se preventivament de les probables acusacions de monopoli. Perquè sumant els títols citats als Minecraft i Doom que ja té, Microsoft passarà a ser la tercera empresa mundial de videojocs en termes de facturació, només per darrere de Tencent i Sony. Satya Nadella va assegurar que volen que el seu contingut tingui la màxima difusió possible, però sembla cantat que les versions futures de les franquícies de més èxit sortiran abans, o fins i tot en exclusiva, per a les consoles Xbox i el servei de subscripció Xbox Game Pass, deixant en segon terme la presència a les Playstation de Sony. D’aquí que la cotització d’aquesta última patís una forta caiguda en les hores posteriors a l’anunci. De la mateixa manera que Disney+ ha anat acumulant el contingut de la marca principal i els de Pixar, Star Wars i Marvel, Microsoft apunta cap al Disney dels videojocs.