El perfil
Empreses 11/09/2021

Jordi Albert García

Conseller delegat i director creatiu de James Brand Group

2 min
Jordi Albert García

Formació

“Vaig néixer a Barcelona i de petit estudiava als Maristes. Als 18 anys vaig entrar a la universitat per estudiar turisme i ADE en un centre adscrit a la Universitat de Girona, perquè havia tingut diverses experiències laborals en aquest camí que m’havien agradat. De jove vaig treballar de mil coses per pagar-me els estudis: aparcacotxes, vigilant, model, paleta, mosso d’equipatge… Després també vaig fer un MBA a EAE i m’he continuat formant en màrqueting, fotografia i tot allò que m’apassiona en el dia a dia”

Trajectòria professional

“De jove vaig tenir les primeres feines a l’oci nocturn. Vaig veure que m’agrada la comunicació i les vendes i vaig fer el salt com a promotor i venedor per a empreses com Orange, Lucky Strike i els cellers Torres. Allà vaig aprendre moltes coses sobre el que motiva la gent a comprar. Amb el temps vaig anar creixent laboralment i vaig ser responsable comercial i de màrqueting de diverses empreses. Als 27 anys em vaig enamorar de la creativitat publicitària i vaig emprendre creant la meva pròpia agència, James Brand Group, de la qual soc conseller delegat i director creatiu des del 2010”

Un èxit

“Haver aconseguit que els meus socis i companys de feina hagin pujat al vaixell i m’hagin acompanyat en l’aventura d’emprendre”

Un fracàs

“Podria fer un llibre només d’errades. Per exemple, vaig crear una empresa que vaig haver de vendre. Va ser una llàstima, però també un gran aprenentatge”

Lliçons de vida

“Encara que un dia sembli que s’acabi el món, l’endemà en pot començar un altre ple de noves oportunitats. De manera sobtada, el meu pare va morir el mateix dia que signava al notari la primera societat limitada del meu grup empresarial. Quan ve una catàstrofe no ens hem d’ensorrar del tot, hem de continuar caminant”. “Ens eduquen per ser treballadors d’una professió tota la vida, però tenim molts talents i amb ells podem aportar tot el nostre valor al món. Animo tothom a prendre’s més seriosament les seves habilitats i que no es limitin a tenir una única dedicació a la vida, que és el que ens han ficat al cap”

El que més m’agrada

Una marca

“Google. Han revolucionat el món, també els negocis. Per exemple, ara treballen amb intel·ligència artificial per combatre el covid o permeten a les ONG fer publicitat gratuïta per captar fons”


Una sèrie

“No puc deixar d’esmentar ‘Mad Men’, és un màster sobre el món publicitari en una sèrie. Mostra des de com crear una estratègia fins a vendre una idea i saber-la presentar”


Un 'hobby'

“La música i la fotografia són meitat ‘hobby’ meitat professió, però triaria la natació perquè em permet meditar en silenci. Et venen idees fantàstiques entre braçades i relaxa el cos i l’ànima”


Una cançó

“M’és molt difícil triar-ne només una. La música ho és tot i escolto desenes de cançons cada dia. Potser avui triaria ‘What’s going on’ de Marvin Gaye”


Un llibre

“Escolliria ‘El club de las 5 de la mañana’ de Robin Sharma. És un llibre que ensenya bons hàbits, motivació, a ser positiu i aprendre a pensar en gran”


Una personalitat 

“Segurament Salvador Dalí. Per a mi és un geni de la nostra terra, una persona disruptiva en molts àmbits com a artista, des de l’escriptura o la publicitat”

stats