Empreses 01/12/2013

'Fraca-èxit'

i
Pau Garcia-milà
1 min

Definir si una cosa és bona o dolenta, si una empresa va bé o malament, si una campanya de publicitat ha estat un èxit o un fracàs, sembla molt senzill. Tant, que a vegades pensem que ni tan sols val la pena parar un moment a analitzar-ho.

Ara mateix sembla que el que més ens fa perdre la son és aquesta campanya publicitària de la loteria de Nadal. És una campanya que ha aconseguit que parlem de la loteria als dinars, amb la família, amb els amics. És una campanya que d'aquí cinc o sis anys recordarem, igual que avui recordem aquell ja llunyà " Hola, soy Edu, feliz Navidad ". Una campanya que ha rebut més d'un milió de visites al vídeo oficial a YouTube.

Així que només podem dir que és un rotund èxit. Oi?

Bé, no exactament. Si mirem l'altra cara de la moneda, veiem una campanya que ha generat paròdies que, sumades, han aconseguit més del triple de visites que la campanya original a les xarxes. Una campanya que ha provocat més riallades que no esperit nadalenc o ganes de comprar loteria.

Per tant, només podem dir que ha estat un rotund fracàs. Oi?

Diguem el que diguem, només hi ha una cosa segura: ara mateix ens estem equivocant. Ens equivoquem nosaltres en jutjar-la, igual que s'equivoquen els creadors de la campanya quan diuen als mitjans que esperaven sàtires com les que hem vist. L'única cosa que finalment ens permetrà sortir de dubtes seran les xifres de vendes de la loteria. No ho oblidem: les campanyes es fan per un motiu, i el d'aquesta és vendre més, igual que qualsevol altra per anunciar un dels productes de la nostra empresa.

stats