Empreses 27/10/2013

Dietes saludables fetes a mida per un nutricionista virtual

i
Andrea Rodés
3 min
Dietes saludables fetes a mida per un nutricionista virtual

Seguir una dieta saludable s'ha convertit en una prioritat, i cada cop més gent busca a internet una solució efectiva i més econòmica que pagar la consulta d'un nutricionista. Amb la idea de garantir una informació ordenada, clara i més fiable que a la xarxa, un grup d'emprenedors israelians i espanyols han desenvolupat Nutrino, una aplicació per a mòbil que ofereix solucions personalitzades a les necessitats d'alimentació saludable dels seus usuaris.

"Volem ser el primer nutricionista virtual", explica Eduard Ros, responsable financer i soci català del projecte. La resta de l'equip, que es van conèixer mentre estudiaven un MBA a l'escola de negocis Iese, està format per Jonathan Lipnik, CEO de l'empresa, i Yarom Hadad, matemàtic i expert en nutrició -tots dos de Tel Aviv-, i José Luis Martín de Bustamante, responsable comercial -de Madrid.

De l'exèrcit a la nutrició

La idea de negoci va néixer al voltant d'un antic projecte de Lipnik, que havia desenvolupat un algoritme informàtic per ajudar l'exèrcit d'Israel a fer més efectiu el sistema de distribució de les tropes, segons les preferències dels soldats. Davant l'èxit del programa, que va permetre que l'exèrcit estalviés temps i diners en l'organització dels soldats, el Jonathan, que venia d'una família amb problemes d'hipertensió i obesitat, va decidir aplicar aquests algoritmes a problemes de salut. "Deu de les principals causes de malalties al món occidental són derivades del menjar", explica Ros des de Barcelona, just abans d'una reunió habitual de la start-up . Un cop acabat el màster a l'Iese, l'equip va seguir treballant en el desenvolupament de l'aplicació i a l'abril va llançar la primera versió, en anglès, per a Android i iOS.

A partir del sexe, l'edat, el pes i algunes dades generals sobre l'alimentació i els costums de vida de l'usuari, Nutrino fa una avaluació automatitzada dels seus hàbits alimentaris i una recomanació personalitzada per ajudar-lo a seguir una dieta més sana. "El sistema no ofereix la mateixa proposta a algú que necessita aprimar-se que a algú que només desitja menjar més sa", explica Ros. Un cop rebuda la proposta de dieta, l'usuari té l'opció de fer la compra online d'aliments en alguna de les cadenes de supermercat que ja han arribat a un acord amb Nutrino, com Tesco i Asda (de moment, només disponible per als usuaris del Regne Unit). Nutrino es queda una comissió per la compra. "Hem prioritzat el mercat britànic perquè el consum online hi és molt elevat", explica Ros. El pròxim pas seran els Estats Units i Espanya, on la taxa d'obsesitat és molt elevada.

Integració de sensors

Aviat presentaran la versió premium de l'aplicació, de pagament, que oferirà un servei més personalitzat a partir de la integració de dades d'altres dispositius intel·ligents relacionats amb la salut, com les balances intel·ligents i els programes que compten les calories cremades fent exercici. Això permetrà fer recomanacions de nutrició més personificades. "Volem aprofitar el boom dels sensors i així tenir informació en temps real sobre la salut de l'usuari", explica Ros. Ja han arribat a un acord de col·laboració amb l'empresa francesa WiThings, líder en disseny d'objectes intel·ligents del sector salut.

La start-up es va fundar amb un capital inicial de 300.000 euros, aportats per familiars i amics, i està en procés de tancar una inversió de 400.000 euros. El model de negoci està basat principalment en el model de subscripció al servei premium , que s'especialitza en diferents perfils d'usuaris, i integrarà una xarxa de sensors completa. També inclourà una secció d'autoformació i premiarà l'usuari fidel amb descomptes en restaurants i supermercats online . L'objectiu és arribar al mig milió d'usuaris el 2014 i superar la facturació de mig milió d'euros a finals del mateix exercici.

stats