Empreses 22/04/2012

El descompte directe és el més persuasiu

C. De Angelis
2 min
El descompte directe és el més persuasiu Catalunya és contracíclica

Dins dels diferents reclams que es fan als consumidors, el descompte directe en preu s'imposa com el més persuasiu. Entre el 2010 i el 2011 la taxa de consumidors que prefereixen aquesta fórmula promocional ha augmentat en 2,6 punts, fins al 50,5%. Els endugui-se'n tres i pagui'n dos o el dos per u , és a dir, més unitats al mateix preu, agraden menys i són la fórmula preferida pel 30,4% dels consumidors el 2011, davant del 33,2% de l'any anterior.

També baixa l'atractiu d'oferir més producte al mateix preu: passa del 13,2% al 12,8% en preferències del 2010 al 2011. El regal o els avantatges de les targetes de fidelització veuen augmentada la seva importància, ja que passen del 3% al 3,3% com l'opció preferida en el primer cas i del 2,8% al 3% en el segon cas.

Un sector amb molta imaginació

¿Com puc convèncer el consumidor perquè esculli el meu producte? Aquesta pregunta, la més repetida en qualsevol empresa, ha omplert els grans i petits establiments comercials a Espanya de les solucions més imaginatives. L'estudi de TNS demostra la seva efectivitat en l'àmbit de l'alimentació: la meitat dels consumidors confien en aquests tipus de promocions i el 47,3% s'interessen freqüentment per les propostes en forma de descomptes i promocions que poden trobar a l'hora de fer les seves compres. Un 43,5% compren, en funció de les promocions, més quantitat del producte promocionat gràcies als descomptes. Una tercera part dels consumidors surten fins i tot de l'establiment amb productes que no tenien previst comprar, i un 25,4% declaren que compren marques que no tenien planificades a causa d'aquestes promocions. Només el 28,2% donen una importància relativa als descomptes i creuen que no permeten un gran estalvi. En conjunt, el 26% dels consumidors espanyols asseguren que les ofertes i les promocions són importants a l'hora de seleccionar l'establiment on fan les seves compres.

Catalunya és contracíclica

Els comerciants catalans no han evitat la marxa negativa de les vendes. Ans al contrari, el 2011 el descens va ser força superior que al conjunt d'Espanya, amb una caiguda del 6,2%, quatre dècimes més. Però en els primers mesos del 2012 la situació s'ha capgirat: a Catalunya les vendes han caigut una mitjana del 3,4% de gener a febrer, quatre dècimes menys que al conjunt d'Espanya.

stats