MODA
Empreses 01/12/2019

Tifanny, un diamant venut per 14.500 M€

El conglomerat de luxe LVMH compra l’empresa de la mítica joieria de la Cinquena Avinguda que Audrey Hepburn va convertir en icona

Paula Clemente
2 min
Tifanny, un diamant venut  per 14.500 M€

Una Audrey Hepburn fent de Holly Golightly amb un vestit negre que, de tan icònic, va subhastar-se a Londres per 800.000 dòlars fa uns 15 anys baixa d’un taxi i esmorza embadalida davant d’un aparador. Molt probablement, Tiffany no necessitava un hit com aquest per donar-se a conèixer, però indubtablement l’escena d’ Esmorzar amb diamants va marcar un abans i un després per al negoci. Sobretot pel que implicava per al personatge la joieria de la Cinquena Avinguda.

Inscriu-te a la newsletter Empreses Inscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Per a l’excèntrica Holly, esmorzar dins la botiga és la fita que indicarà que ha aconseguit el seu objectiu: ser rica i famosa. Així ho confessa en una escena creada per Truman Capote, que va escriure el llibre en què es basa la pel·lícula. Malgrat ser conscient que ella mai serà una superestrella, això no exclou que vulgui tenir fama i molts diners. Això sí, amb ferma intenció de reconèixer-se a ella mateixa el dia que es llevi i vagi a esmorzar a Tiffany.

La joieria, sabrem unes pàgines (o escenes) més endavant, és també la seva manera de fugir de l’ansietat. “Allà no hi pot passar res dolent. No amb aquells homes i els seus bonics vestits i la preciosa olor de carteres de plata i caiman”, detalla. Una exaltació d’aquest estil en una pel·lícula de tan èxit no podia sinó contagiar d’entusiasme la generació del moment. El repte actual, de fet, era acostar la marca al públic que no va viure el fenomen Esmorzar amb diamants o, si més no, al que hi va arribar mitjançant l’equivalent mil·lennial de Golightly, la Blair Waldorf de Gossip girl.

Per fer-ho, poc misteri: nous propietaris amb qui, com a mínim, comparteixen tarannà luxós. El conglomerat de marques de luxe LVMH, imperi a càrrec de Louis Vuitton, Dior i Moët & Chandon, ha anunciat que compra Tiffany & Co, que té més de 300 botigues, per 16.000 milions de dòlars (14.500 milions d’euros). El problema del negoci, segons The Guardian, venia d’una reducció dels beneficis directament lligada amb el fet que els turistes hi gasten menys.

“Tenim un respecte i una admiració immensos cap a Tiffany, i la intenció és portar la joiera amb la mateixa dedicació i compromís que hem invertit en totes les nostres cases”, explicava Bernard Arnault, cap de l’imperi i home més ric d’Europa (i potser, aviat, del món). Així doncs, sembla que hi ha la voluntat de mantenir la joiera tal com l’ha trobat.

Com que no s’ha dit res més que això, parlar de futur és especular. Posats a fer-ho, segur que a la Holly li agradaria que Arnault mantingués el restaurant de la quarta planta, que va néixer per fer realitat la fantasia d’esmorzar a Tiffany. El local va anunciar fa uns dies que tanca dos anys per fer feines de remodelació, però amb el canvi de propietat qui sap què passarà. En realitat, potser a Golightly no li fa gaire res, si aquest és el preu a pagar perquè la seva marca de referència guanyi una mica més de caixet i oxigen econòmic.

stats