ENERGIA
Empreses 03/10/2016

Plaques solars a l’abast de tothom a la gran superfície

Leroy Merlin s’apunta a l’autoconsum i l’estalvi energètic i comença a vendre instal·lacions domèstiques als seus establiments de bricolatge

Xavier Grau
2 min
Plaques solars a l’abast de tothom a la gran superfície

Malgrat la reforma elèctrica i el polèmic decret d’autoconsum, el cert és que cada vegada hi ha més gent disposada a produir-se la seva pròpia energia. La multinacional francesa Leroy Merlin ha vist en aquesta febre de l’electricitat de quilòmetre zero una oportunitat de negoci i ha decidit començar a vendre en els seus establiments de bricolatge plaques solars per a ús domèstic. La companyia vol portar el concepte del do it yourself -faci-ho vostè mateix- a la sostenibilitat energètica de la llar. Ja és possible anar a la gran superfície i omplir el carretó de la compra amb tot el que cal per fer-se la instal·lació a casa. Com que això potser no és tan fàcil, la companyia oferirà també l’assessorament de personal expert als compradors.

Inscriu-te a la newsletter Empreses Inscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Per posar en marxa aquesta nova oferta, la companyia de grans superfícies de bricolatge ha arribat a un acord amb l’empresa I+D Energía. De fet, ja s’ha fet la prova a Anadalusia, d’on és originària aquesta energètica, i ara s’anirà estenent l’oferta a la resta d’establiments que l’empresa francesa té arreu d’Espanya. De moment l’oferta es limitarà a plaques termosolars. A les botigues hi haurà l’exposició de mostres finals acabades de la instal·lació, però els assessors aconsellaran al comprador quina és la millor solució per a cada cas concret, en funció de les característiques de la llar. La idea és augmentar el ventall de l’oferta per donar diferents solucions i productes sostenibles per trobar una solució personalitzada i que permeti el màxim estalvi energètic.

L’entrada en aquest nou negoci de la multinacional francesa neix de l’anàlisi que fa la companyia a través del seu centre d’estudis, l’Obervatori de l’Hàbitat. Segons aquest centre d’estudis, dues de cada tres llars espanyoles volen adoptar hàbits i solucions sostenibles. També creix la preocupació per ser eficients i estalviar energia. Així, segons aquest estudi, un 63% de les llars ja utilitzen il·luminació led, un 55,2% han pres mesures per estalviar aigua i un 52,1% per estalviar energia.

Per això el director de mercat de Leroy Merlin a Espanya, Carlos Fernández, explica l’aposta per les plaques solars afirmant que “és el que estan demanant els clients” i defensa que estan ferint “un catàleg de qualitat i que inspira confiança”.

Per la seva banda, I+D Energía espera d’aquest acord amb Leroy Merlin accelerar la seva expansió en el mercat espanyol, segons reconeix Isidro Reguera, gerent d’aquesta empresa andalusa.

Leroy Merlin té 65 establiments a tot l’Estat però aquesta nova línia de productes s’ha implementat inicialment a les vuit botigues d’Andalusia i ara s’està estenent a la resta, per la qual cosa l’empresa ha posat en marxa un mapa interactiu per poder saber si les plaques ja han arribat a l’establiment habitual del consumidor. A Catalunya la companyia disposa de sis establiments a Barcelona, Badalona, Sant Cugat del Vallès, Sant Boi de Llobregat i Tarragona. A més, té un canal de venda online, i disposa de més de 40.000 referències en estoc i més de 150.000 sota comanda. Leroy va entrar a Espanya el 1989 i actualment té a Espanya més de 9.300 treballadors; el 2015 va facturar gairebé 1.780 milions d’euros.

stats